آیا می دانستید دوره های آموزشی مجتمع فنی و حرفه ای دارالفنون مطابق با استاندارد ها و با مدرک بین المللی است ؟

آنچه باید درباره سانترال و کاربرد های آن بدانیم

مرکزتلفن یا سانترال برقراری ارتباط داخلی بین کارمندان و برقراری ارتباط خطوط شهری با داخلی های یک مجموعه است. وظیفه سانترال ها توزیع خطوط شهری برای کاربران می باشد.

سانترال

 

برای بهینه سازی تماس داخلی ها با یکدیگر و خطوط شهری سانترال ها ابزارهای مدیریتی و کنترلی را در اختیار مدیران سیستم قرار می دهند. برای مثال تماس های ورودی را به کدام داخلی یا داخلی ها متصل نماییم یعنی زنگ خور تلفن های یک شرکت چه مقصدی داشته باشد. یا کدام کاربران مجوز ارتباط با خطوط شهری را دارند و آیا امکان تماس با موبایل، شهرستان یا تماس خارج از کشور برای کدام کاربران میسر باشد.

 

چه زمانی یک سانترال نیاز داریم

 

  1. زمانیکه به علت هزینه و یا کمبود ظرفیت مخابرات در یک منطقه خطوط مخابراتی به اندازه کارکنان در دسترس نیست.
  2. زمانیکه می خواهیم بین منشی، مدیر و کارکنان ارتباط تلفنی برقرار کنیمبه تماس داخلی نیاز داریم.
  3. در شرایطی که میخواهیم وجه وزینی برای ارائه به مشتریان داشته باشیم. یعنی نیاز داریم در مجموعه یک فرد پاسخگو داشته باشیم که او به فراخور مسئولیت هر فردی تماس ها را به او متصل نماید و یا یک منوی تلفنی برای معرفی بخش های مختلف سازمانمان داشته باشیم. در مجموع هر مجموعه ای که تعداد کارکنانش بیش از 3نفر می شود به طور معمول از سانترال ها برای سهولت ارتابطات استفاده می نمایند.

 

چه مشاغلی به سانترال نیاز دارند

 

مشاغل در سطح کسب و کارهای کوچک مثل مشاورین املاک، آزانس های هواپیمایی، دفاتر خدمات شهری، فروشگاه ها تا شرکت های خرد و کلان تجاری و سازمان های بزرگ دولتی از این سیستم ها استفاده می کنند. سانترال ها مختص به مشاغل خاصی نیستند ولی مشاغلی که کارکرد دفتری و شرکتی دارند بیش تر از سانترال ها استفاده می نمایند.

 

محصولات سانترال

 

سانترال ها بخش های مختلفی دارند. دستگاه سانترال، بخش مرکزی یک سیستم تلفنی می باشد که کار هدایت و مدیریت تماسها را انجام می دهد. این دستگاه مرکزی بر اساس نوع سیگنال و ظرفیت مدل های مختلفی دارد که در بخش محصولات سانترالتوضیحات مبسوطی در این مورد ارائه شده است. بخش دیگر گوشی های تلفن می باشند که ارتباط کاربر را با سیستم مهیا می کنند. بخش سوم کارت های تلفنی هستند که بنا بر نوع نیاز ارتباط دستگاه را با خطوط شهری، داخلی ها و خدمات دیگر فراهم می نمایند. بخش بعدی تجهیزات جانبی هستند که با ارتباط با دستگاه سانترال سرویس های را در اختیار ما قرار می دهند.

 

قابلیت های سانترال

 

دستگاه های سانترال پاناسونیک برای کاربردهای مختلف در ظرفیت ها و قابلیت های متنوعی تولید می شوند. اما ما روی یک سیستم تلفنی چه امکاناتی را می توانیم داشته باشیم.

بین سانترال های پاناسونیک به صورت مشترک یک سری امکانات وجود دارد. این امکانات با عنوان فیچرهای تلفنی شناخته می شوند.

امکاناتی نظیر انتقال تماس در حین مکالمه، کنفرانس تلفنی، انتقال تماس در زمان ترک میز کار، پیجینگ یا پخش صدا روی داخلی ها و بلندگو ها، پاسخگویی به تماس داخلی های دیگر و … که امروز روی اکثر قریب به اتفاق دستگاه های سانترال وجود دارد.امکاناتی که در صورت نیاز، به سیستم تلفنی اضافه می شوند.

برای نمونه قابلیت هایی مثل، تلفن گویا، نمایش شماره تماس گیرندگان و … که به صورت کارت به سیستم سانترال اضافه می شوند و نهایتا قابلیت هایی که توسط دستگاه های جداگانه که به سانترال مرتبط می شوند مثل گزارشات تماس، ضبط مکالمات و مواردی از این قبیل، وجود دارند.

 

برند های سانترال

 

محصولات مخابراتي و سانترال ها را در دنيا شركت هاي مختلفي انجام مي دهند که شركت هاي آسيايي مثل NEC ،panasonic ،samsung و شركت هاي اروپايي و امريكايى مثل زيمنس و الكاتل كه در بازار سانترال هاي تلفني فعاليت دارند.

در بازار ايران پاناسونيك يكه تاز بلامنازع مي باشد و رقباي سنتي خود را پشت سر گذاشته و به انتخاب اول كاربران ايراني بدل شده است.

قطعا يكي از دلايل موفقيت سانترال هاي پاناسونيك فضاي انتخابي هست كه براي مشتريان فراهم كرده است .

با وجود اينكه انتقاداتي جدي در مورد محدوديت هاي برند هاي تجاري در حوزه مركز تلفن ها وجود دارد نميتوان از نظم منطقي پاناسونيك در ارائه فيچرهاي تلفني عبور كرد، موضوعي كه موجب محبوبيت بالاي اين برند شده است و ميتوان به اين امر صحه گذاشت كه پاناسونيك هيچ يك از نيازهاي اوليه كاربران سيستم تلفني را بي پاسخ نگذاشته است.

 

چرا سانترال پاناسونیک انتخاب اول کاربران است

 

تقريبا اكثريت كاربران سيستم تلفني از كمترين امكانات يك سانترال استفاده ميكنند و به رفع نيازهاي اوليه بسنده مي كنند.

اين يكي از نكاتي هست كه پاناسونيك خوب به ان وقف بوده و اين موضوع را در توليد محصولات لحاظ كرده است.

هزينه پايين دستگاه هاي سانترال پاناسونيك هر چند با كاهش قابليت ها ممكن شده است ولي در عين حال به يكي از مهمترين مزيت هاي رقابتي اين برند تبديل شده است.

تنوع محصولات موضو ديگری است كه پاسخي درخور براي سلايق متفاوت است.

گوشي هاي متفاوت از نظر امكانات با قيمت هاي مختلف فرصت مناسبي براي مشتريان فراهم كرده است.

نكته ديگر ثبات رويه و برنامه ريزي قبل از توليد هست. اين برند در مركز تلفن محصولات متنوع با كارايي نزديك به هم ندارد و مشخص هست براي ظرفيت a از خط شهري و داخلي و امكانات مورد نياز كدام مدل بايد انتخاب شود.

كيفيت بالا و قابليت اطمينان بسيار بالاتر سانترال يكي از مهمترين عوامل موفقيت پاناسونيك مي باشد.

حقيقت اين هست كه پاناسونيك در اين مورد بسيار قابل تحسين مي باشد و به همين واسطه افرادي كه به دنبال يك سانترال كم دردسر و نيازهاي اوليه تلفني مي باشند، اولين انتخاب آن ها اين برند مي باشد.

 

  • انتشار : 4 ماه قبل