ثبت نام

آشنایی با شغل آرایشگری مردانه

کلاس آرایشگری مردانه

حرفه ی آرایشگری نیازی به تحصیلات مربوط به آن ندارد اما به دست آوردن مهارت و توانایی های لازم ضروری است. همچنین اگر استعداد کافی تو این زمینه را داشته باشید، باعث موفقیت و رضایت شغلی شما می شود. با ما همراه مقاله آشنایی با شغل آرایشگری مردانه باشید تا اطلاعات لازم در این زمینه را به دست آورید.

در زندگی بشر زیبا بودن و آراسته بودن همیشه مورد توجه قرار گرفته است ، شخصیت افراد به ظاهر آن هاست و آراسته بودن تاثیر زیادی در جامعه و ارتباطات دارد. پوشاندن عیب هایی که در مو و پوست است دلایل اصلی آرایش افراد می باشد.

شغل آرایشگری مردانه

آرایشگری فن و هنری است که به زیباتر جلوه دادن ظاهر افراد (پوست، مو و …) می پردازد. آرایش به معنی اضافه کردن و پیرایش به معنای کم کردن است. در کشور ما ایران آرایشگری بیشتر برای خانم ها و پیرایش گری برای آقایان استفاده می شود. در آرایشگاه های زنانه به کوتاه کردن، مدل دادن، رنگ کردن موها، آرایش صورت، پوست و طراحی ناخن ها اهمیت میدهند و در آرایشگاه های مردانه کوتاه کردن مو ، حالت دادن و رنگ کردن موها و اصلاح صورت انجام می شود.

در جهان آرایشگری به یک حرفه تبدیل شده است و اصول هایی دارد. برای مثال در کوتاهی مو آرایشگر باید با توجه به در نظر گرفتن فرم صورت از نظر استخوانی یا گوشتی بودن، جنس مو، اندازه گردن، اشکال هندسی سر… تصمیم بگیرد که مو را چگونه اصلاح کند که در کشور ما چون این شغل به صورت حرفه ای نمی باشد، خود مشتری میخواهد که چه مدل مویی داشته باشد.

برای اینکه بتوانید آرایشگر شوید باید دوره های فنی در آموزشگاه های معتبر که تحت نظر سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور هستند را بگذرانید. برای وارد شدن به این شغل باید مهارت های ارتباطی خوبی داشته و به مشتریان بهترین خدمات را ارائه دهید، باید رو مد روز باشید و خلاقیت کافی داشته باشید.

طبق تحقیقاتی که انجام شده، شغل آرایشگری شادترین شغل دنیا می باشد. شغل آرایشگری معمولا تمام وقت است و در طول سال مانند اعیاد ساعات طولانی در شب ها و تعطیلات را باید بگذرانند. افرادی هم که خود سالن زیبایی و آرایشگاه دارند،خودشان ساعت کاری را مشخص میکنند. برای کار آرایشگری در سالن های زیبایی و آرایشگاه ها باید شرایط خاصی داشته و مورد تایید وزارت بهداشت باشد.

برای آشناشدن با شغل آرایشگری اطلاعات کافی در زمینه وظایف، مهارت و دانش و میزان درآمد لازم است.

شغل آرایشگری مردانه

وظایف آرایشگر مردانه

یک آرایشگر تازه کار باید کارهای زیر را انجام دهد :

  • خوشامدگویی به مشتریان
  • شستن موهای مشتریان
  • کوتاهی های ساده
  • اطمینان از تمیز و آماده بودن لوازم کار و حوله ها
  • تمیز و مرتب کردن سالن
  • نوبت دادن به مشتریان و تحویل پول از آنها

یک آرایشگر ماهر باید بتواند با مشتریان خود در مورد نوع کاری که می خواهند صحبت کند و مشاوره دهد و آن ها را از جدید ترین روش ها و مدل ها آگاه کند. کارهای یک آرایشگرحرفه ای عبارتند از :

  • کوتاه کردن و مدل دار کردن مو
  • رنگ کردن، فرکردن یا صاف کردن مو
  • مشاوره دادن در خصوص مشکلات پوست و مو
  • اصلاح ابرو و صورت
  • آرایش های صورت، پاکسازی پوست و طراحی ناخن ها ( در آرایشگاه های زنانه )
  • رعایت کردن اصول بهداشتی در کار
  • تهیه کردن مواد و وسایل مورد نیاز آرایشگاه
  • مهارت و دانش در زمینه آرایشگری
  • مهارت های عملی خوب
  • خلاقیت داشتن و ذوق هنری
  • مهارت های ارتباطی که در جذب کردن مشتری تاثیر گذار می باشد
  • توان ارائه خدمات مناسب به مشتری
  • آگاه بودن از مدهای جدید
  • یادگیری روش های جدید
  • آشنا بودن با مسایل ایمنی و بهداشتی
  • آراسته بودن وضعیت ظاهری

جهت شرکت در کلاس آموزشگاه آرایشگری مردانه کلیک کنید.

وظایف آرایشگر مردانه

نحوه ورود به شغل آرایشگری مردانه

1- آموزش و یادگیری

برای این کار می توانید به صورت آموزش حرفه ای بعد از تمام شدن سال اول دبیرستان در رشته های آرایش و پیرایش زنانه، پیرایش وترمیم موی مردانه وارد این شاخه کارشوید. رشته های پیرایش زنانه و مردانه و مراقبت و زیبایی مو و پوست که در دانشگاه های جامع علمی کاربردی راه اندازی شده اند، می توانید ادامه تحصیل دهید. در دوره های ۳ تا ۴ ماهه آموزشگاه های زیر نظر سازمان آموزش فنی و حرفه ای می توانید شرکت کنید و بعد از آنکه در آزمون وزارت کار موفق شدید، مدرک معتبر بین المللی فنی و حرفه ای خود را دریافت کنید.

دوره های تخصصی دیگری هم هستند که اگر تمایل داشته باشید می توانید در آن ها شرکت کنید، و می توانید از مشاوره های رایگان آقای میرنژاد که مدیر و موسس آموزشگاه آرایشگری مردانه نیک رویان در عرصه آموزش شغل آرایشگری مردانه هستند را استفاده نمایید .

جهت اطلاع از نحوه شرکت در کلاس آموزش آرایشگری کلیک کنید.

2- خرید لوازم و دکور

برای داشتن یک آرایشگاه خوب باید وسایل مورد نیاز را تهیه کنید و سفارش دکور دهید. برای مثال انواع قیچی که شامل قیچی‌های آرایش برای برش‌های ساده به‌کار می‌روند و قیچی‌های اسکولاپ یا پیتاژ که برای تنک کردن مو به کار برده می شوند، دسته تیغ، صندلی برقی برای مشتری، انواع و اقسام شانه‌های مو وسایل برقی مانند سشوار، اتوی مو، ماشین اصلاح و غیره، وسایل بهداشتی مثل شامپو، پیش‌بند، حوله، آبپاش، الکل و مواد مصرفی مثل انواع اسپری‌های مخصوص مو، کرم‌ها، خمیرها و… جزو وسایلی هستند که شما به همگی آن ها احتیاح دارید.

برای دکورباید از تعدادی صندلی، میز کار و آینه استفاده کنید. کمد و کشو و قفسه‌هایی که وسایل را داخل آنها قرار دهید و میز و صندلی برای مشتریان بگذارید. این را هم بدانید که براساس جوربودن این وسایل آرایشگاه شما در درجه یک، ۲ یا ۳ خواهد شد.

3- هزینه‌ها

اگر مغازه ی شما حدود 12 متر باشد، هزینه ای که برای دکورتان می شود حدود ۳تا ۴میلیون است؛ البته برای اینکه بتوانید مغازه ای زیبا داشته باشید تا مورد توجه مشتریان قرار گیرد. اگر بخواهید از صندلی‌های معمولی و پدالی استفاده کنید  حدود ۱۰۰تا ۳۰۰هزار تومان برای هر کدام باید هزینه کنید. اما اگر میخواهید صندلی برقی داشته باشید باید حدود یک تا ۲ میلیون تومان هزینه کنید.

وسایلی که در قسمت خرید گفته شد هزینه هایشان حدود یک میلیون تومان درخواهد آمد که بعضی از آنها یا همیشگی هستند و یا یک‌بار مصرفند و باید آن ها را تعویض کنید و بعد از مدتی وسایل تمام می‌شوند که باید دوباره آنها رابخرید. هر چه بیشتر هزینه کنید وسایل دیرتر خراب می شوند که به سود شما خواهد بود. این هزینه‌هایی هم که گفته شد حدودی بوده و به سلیقه خودتان است. به علاوه این  هزینه‌ها باید حدود 70  یا 80 هزار تومان هم پول ماهانه برق و آب و گاز را هم در نظر بگیرید و همینطور هزینه نصب تهویه هوا و کولر.

4- مکان مناسب

برای مغازه‌ای که قرار است اجاره کنید یا بخرید باید متراژ مناسب را در نظر بگیرید که وزارت بهداشت آن را تایید کند. همچنین باید مجوز مکان را اتحادیه صنف آرایشگران شهر خودتان صادر کند. 5 سال حداقل سکونت در تهران برای تهرانی ها، آرایشگاه مردانه تا شعاع ۳۰۰متری مغازه شما نباشد، مساحت بالای ۱۰ مترمربع باشد و رضایت مالک ملک برای مجوز گرفتن لازم است. اگر شریکی ندارید و تنها هستید یک مغازه ۱۲متری برایتان کافی است.

رهن و اجاره یک مغازه ۱۲متری در هرمکان هزینش متفاوت است و از ۴میلیون رهن با ۳۰۰هزار تومان اجاره شروع می‌شود و به ۱۷میلیون رهن با ۲۵۰تومان اجاره هم می‌رسد.

برای دیدن دوره آموزش شغل آرایشگری مردانه به سایت مجتمع فنی و حرفه ای دارالفنون ری مراجعه فرمایید.

0 0 votes
امتیازدهی به مقاله
نویسنده: مدیریت

مقاله های مشابه
آموزش ابزارهای الکتریکی

آموزش ابزارهای الکتریکی ضروری برای مبتدیان

رمزگشایی توابع بلوک OB در برنامه نویسی PLC

رمزگشایی توابع بلوک OB در برنامه نویسی PLC

موتورهای الکتریکی صنعتی

موتورهای الکتریکی صنعتی

آموزش استفاده از تجهیزات اتوماسیون صنعتی

آموزش استفاده از تجهیزات اتوماسیون صنعتی

دیدگاه ها
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments