ثبت نام

توضیح درباره ریمپ ای سی یو | ECU

آموزش ریمپ کردن مدار ECU

در خصوص توضیح درباره ریمپ «ECU» باید بگوییم که ریمپ در واقع یک برنامه نرم افزاری برای خودرو است و به هیچ عنوان با قسمت های سخت افزاری اتومبیل و «ای سی یو» ارتباطی ندارد.

ecu

 

به بیانی دیگر بهتر است این گونه بگوییم که ریمپ «ECU» در برنامه نرم افزاری خودرو تغییر و تحول ایجاد می کند بدون آنکه تغییر و یا تعویضی در قطعات سخت افزاری صورت پذیرد.

بهتر نمودن جدول ها و پارامترهای عملکردی «ECU» و دوباره نگری و دوباره برنامه ریزی نمودن همگی بیانگر معنی و مفهوم برای ریمپ «ای سی یو» است.

تاثیراتی که ریمپ بر روی اتومبیل شما می گذارد را می توان از روی بالارفتن فوق العاده شتاب اتومبیل به آن پی برد در غیر این صورت چیزی نیست که با چشم قابل مشاهده شدن باشد و نمی توان آن را لمس نمود.

ما ابتدا برای درک بهتر اول توضیحاتی را درباره «ای سی یو» خودرو میدهیم و پس از آن دوباره به توضیحاتی درباره ریمپ میپردازیم.

 

ای سی یو خودرو چیست و نقش آن در عملکرد موتور خودرو چگونه است ( car ecu ) ؟

 

ای سی یو خودرو یک قطعه الکترونیکی مثل کامپیوتر یا هر مدار الکتریکی دیگر میباشد که میتواند یک سری اعمال از پیش تعیین شده را انجام دهد در بحث خودرو ای سی یو مغز ودستور دهنده یا کنترل کننده موتور خودرو میباشد.

همانطور که میدانید یک موترو خودرو برای راه اندازی شدن و روشن شدن نیاز به سه عامل هوا ، سوخت و حرارت که همان جرقه زنی شمع می باشد نیاز مند است و برای روشن ماندن و تغییر دور موتور و تغییر قدرت موتور خودرو نیازمند این است که در هر زمان به یک مقدار مورد نیاز سوخت و هوا وارد موتور خودرو گردد و این تغییر در میزان ورودی هوا و سوخت به موتور خودرو نیازمند یک کنترلر و یا همان فرماندهنده که به آن ای سی یو میگویند میباشد.

البته ای سی یو به غیر از کنترل و فرماندهی موتور خودرو اعمال دیگری را نیز کنترل و مدیریت مینماید.

حال ای سی یو برای کنترل و مدیریت هر یک از عملکرد های موتور خودرو بر طبق یک اصول یا چهارچوبی عمل مینماید که به آن ها تیبل و یا همان جداول ای سی یو مینمایند.

تیبل ها و جداول ای سی یو حاوی مقادیری میباشند که به وسیله آن ها ای سی یو میتواند بر عملکرد موتور خودرو کنترل محافظت و یا اعمال تغییراتی داشته باشد.

این اطلاعات و دستورات و یا پروگرام بسته به نوع ای سی یو در یک جای ای سی یو ذخیره هستند و ای سی یو دائما این حافظه را رسد کرده و طبق این اطلاعات موتور خودرو را مدیریت مینماید.

اطلاعات و پروگرام ای سی یو بسته به نوع ای سی یو در یک آی سی به نام آی سی فلش و در بعضی از ای سی یو ها این اطلاعات در میکرو کنترلر به صورت هگزا ذخیره و در دسترس ای سی یو قرار دارد.

 

مزایای ریمپ ای سی یو خودرو چیست ؟

 

ریمپ ای سی یو مزایای بسیار زیادی دارد ولی مهمترین مزایای آن شامل :

 

۱-افزایش شتاب قدرت و سرعت نهایی خودرو

۲-بهبود و از بین بردن ۱۰۰ درصدر کپ کردگی و تنبلی اول حرکت خودرو مخصوصا در خودرو ها با دریچه گاز برقی که بیشتر با این مشکل مواجه هستند.

۳-روان شدن سریع دور گیری و بهبود عملکرد موتور خودرو

۴-تغییر کاتاف یا همان تغییر آر پی ام

Rpm Limit-۵تغییر ( افزایش یا کاهش ) محدودیت سرعت نهایی یا همان اسپید لیمیت Speed Limit خودرو

۶-کاهش مصرف سوخت و افزایش نسبی شتاب خودروو کاهش میزان آلایندگی هوای خودرو ( بسته به نوع ریمپ )

و ……

 

نویسنده: مدیریت

مقاله های مشابه
آموزش رفع آبریزی کولر گازی

آموزش رفع آبریزی کولر گازی

آموزش تعویض شیر چهار راه کولر گازی

آموزش تعویض شیر چهار راه کولر گازی

آموزش تعویض تله روغن کولر گازی

آموزش تعویض تله روغن کولر گازی

انواع ارورها و رفع اشکال در کولرگازی

انواع ارورها و رفع اشکال در کولرگازی

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *