ثبت نام

درآمد برق خودرو

درآمد باتری سازی

یکی از سوالاتی که ممکن است ذهن افرادی که تمایل دارند وارد حوزه باطری سازی شوند، به خود مشغول کند، میزان درآمد برق خودرو می‌باشد. در حقیقت می‌توان گفت که بازار کار و درآمد یکی از موارد مهم برای شروع هرکاری به شمار می‌روند.

در این مطلب قصد داریم وضعیت بازار کار و درآمد برقکار خودرو را مورد بررسی قرار دهیم. پیشنهاد می‌کنیم در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما همراه باشید.

تحصیلات مورد نیاز جهت ورود به شغل برقکار خودرو

پیش از پرداختن به میزان درآمد برق خودرو، بهتر است با روش‌های ورود به این بازار کار بیشتر آشنا شوید. در نظر داشته باشید که برای ورود به این حوزه تخصصی، با وجود مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای دیگر نیازی به مدرک تحصیلی خاصی نیست و شما پس از اتمام دوره مدرک برق خودرو بین المللی دریافت می کنید.

برای ورود به شغل برقکاری خودرو و کسب مهارت لازم در آن می‌توانید نزد یک استاد کار ماهر بروید. افرادی که سن پایین‌تری دارند می‌توانند بعد از گذراندن سال اول دبیرستان، شاخه کار و دانش را انتخاب کنند و از همان ابتدا در این زمینه تخصص پیدا کنند. گذراندن دوره‌های آموزش برق خودرو در مراکز معتبر فنی و حرفه‌ای نیز از دیگر راه‌های ورود به شغل برقکاری خودرو به صورت حرفه‌ای می‌باشد.

بازار کار و فرصت های شغلی برقکار خودرو

افرادی که در زمینه برق خودرو و باتری سازی مهارت دارند، می‌توانند به عنوان برقکار خودرو در کارخانه‌های خودروسازی مانند: سایپا و ایران خودرو استخدام شوند. همچنین امکان استخدام این افراد در تعمیرگاه‌های خصوصی و یا وابسته به شرکت‌های خودروسازی وجود دارد.

درآمد برق خودرو و باطری سازی از زبان مدرس دوره

دقت داشته باشید که با داشتن تجربه و سرمایه کافی می‌توانید کسب و کار خود را به صورت کاملا مستقل راه اندازی کنید. برای این کار ابتدا باید مغازه‌ای اجاره و یا خریداری نمایید. سپس دستگاه‌ها و ابزارآلات مورد نیاز جهت تعمیر خودروها را تهیه کنید. به این صورت می‌توانید کار خود را به راحتی آغاز کنید.

میزان درآمد ماهیانه باطری ساز

افرادی که به عنوان برقکار در شرکت‌های خودروسازی و یا تعمیرگاه‌های بزرگ خودرو مشغول به فعالیت هستند، حقوق آن‌ها مطابق با مهارت‌های فنی و تجربی آن‌ها محاسبه می‌شود. در واقع حقوق پرداختی آن در این شرایط بازه مشخصی داشته و حداقل و حداکثر آن مشخص است.

حداقل درآمد ماهیانه باتری سازها بر اساس تجربه و تخصص آن‌ها مطابق با قانون کار پرداخت می‌شود. البته در نظر داشته باشید که میزان حقوق به نحوه مذاکره شما با کارفرما یا مدیرتان دارد. یکی دیگر از عوامل موثر بر روی درآمد، شهر یا منطقه‌ای که در آن زندگی می‌‌‌‌‌‌کنید، است.

اگر می‌خواهید به صورت مستقل در این زمینه فعالیت کنید، باید بدانید که میزان درآمد ماهیانه باطری سازی بستگی به تخصص، تجربه، امانت داری، نحوه برخورد و روابط عمومی شما با مشتریان دارد.

از دیگر عوامل موثر در میزان درآمد برق خودرو می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • خیابان و یا محله‌ای که تعمیرگاه شما در آن واقع شده است.
  • میزان رفت و آمد ماشین در محل تعمیرگاه شما
  • بزرگی و یا کوچکی تعمیرگاه شما
  • دوری و یا نزدیکی سایر تعمیرگاه‌ها به تعمیرگاه شما

در نهایت باید بگوییم که عوامل بسیار زیادی در میزان درآمد باتری سازی خودرو دخیل است که باید به آن‌ها توجه داشته باشید. نحوه برخورد و مشتری مداری شما می‌تواند روی افزایش مشتری‌های شما تاثیر بسزایی داشته باشد.

افزایش درآمد باتری سازی

افرادی که تمایل به افزایش درآمد خود دارند، بهتر است به برقکاری همه خودروها مسلط باشند. ولی اگر با تخصص خود تمایل به مهاجرت دارید، توصیه می‌کنیم برقکاری خودروهای رایج در کشور مورد نظر خود مانند: BMW، بنز، پورش و … را به صورت کاملا حرفه‌ای یاد بگیرید.

البته می‌توانید یک برند را انتخاب کرده و تعمیر تمامی مدل‌های آن را آموزش ببینید.

مهاجرت با شغل باتری سازی

بسیاری از افراد باتری ساز تمایل به مهاجرت و ادامه شغل خود در کشور دیگری دارند. با شغل باتری سازی و برق خودرو امکان مهاجرت به سایر کشورها وجود دارد. ولی دقت داشته باشید که برای مهاجرت و ادامه این شغل در کشور مورد نظر نیاز به مدارک فنی و حرفه‌ای دارید.

در کنار این مدارک، باید به زبان کشور مورد نظر نیز تسلط کافی داشته باشید. اگر تمامی این فاکتور‌ها را دارید، می‌توانید برای کار در کشور مورد نظر به سفارت مراجعه کرده و فرم درخواست ویزای کار را پر کنید.

معمولا پس از 6 الی 9 ماه، سفارت به شما یک فرم تایید می‌دهد. بعد از دریافت این فرم به راحتی می‌توانید به کشور مورد نظر خود مهاجرت کرده و در طی 6 ماه کار خود را پیدا کنید. فقط به این نکته توجه داشته باشید که در کشورهای اروپایی و آمریکایی سیستم برقی خودروها با ایران متفاوت است.

در واقع سیستم برقی خودروهای خارجی در مقایسه با خودروهای ایرانی پیشرفته‌تر و پیچیده‌تر است. درآمد برقکار خودرو در بسیاری از کشورها مانند: آلمان بسیار بالا می‌باشد. پس پیش از انتخاب کشور، توصیه می‌کنیم در مورد درآمد شغل خود در کشور مورد نظر تحقیق کنید.

آیا با درآمد برق خودرو می توانیم زندگی خوبی داشته باشیم؟

همانطور که اشاره شد، درآمد برقکار خودرو بسیار بالا می‌باشد، به خصوص اگر در کار خود حرفه‌ای باشید. در این شغل نیز مانند تمامی شغل های دیگر اگر با اخلاق و مشتری مدار باشید، می‌توانید درآمد خود را به مراتب افزایش دهید. اگر توانایی مدیریت و انجام کار گروهی را دارید، می‌توانید برای خود تیمی تشکیل دهید. به این صورت نه تنها کارها به سرعت انجام می‌شوند، بلکه به درآمد شما نیز افزوده می‌شود. در نهایت باید بگوییم که افراد با درآمد برق خودرو می‌توانند زندگی خوبی داشته باشند. اما تمام این‌ها مستلزم کار حرفه‌ای، استفاده از اجناس و ابزارآلات حرفه‌ای می‌باشد.

0 0 votes
امتیازدهی به مقاله
نویسنده: علیرضا ترکمان

مقاله های مشابه
رمزگشایی توابع بلوک OB در برنامه نویسی PLC

رمزگشایی توابع بلوک OB در برنامه نویسی PLC

موتورهای الکتریکی صنعتی

موتورهای الکتریکی صنعتی

آموزش استفاده از تجهیزات اتوماسیون صنعتی

آموزش استفاده از تجهیزات اتوماسیون صنعتی

انواع ترانسفورماتور در برق صنعتی

انواع ترانسفورماتور در برق صنعتی

دیدگاه ها
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments