ثبت نام

روش سریع پیدا کردن اتصالی

اتصال کیلومتر خودرو

اتصالی ممکن است در هر مدار و سیم کشی رخ دهد و جلوگیری از آن اجتناب ناپذیر است. در این مقاله راه های سریع پیدا کردن اتصالی برق را برای شما شرح خواهیم داد. البته این کار به صورت عملی در دوره های برق ساختمان و آموزش های برق صنعتی نیز تدریس می شود.

صفر تا صد پیدا کردن اتصالی برق

فرض کنید یک خانه برقش قطع شده و ظاهرا اتصالی داره٬ باید اول مطمئن شوید که برق در اثر اتصالی قطع شده است. ببینید که فیوز فورا و بلافاصله که بالا می دهید با صدای بلند قطع میشود یا خیر و خیلی شل و بدون صدا و یا پس از چند ثانیه قطع میشود

  • اگر حالت اول است که به احتمال نود درصد اتصالی اتفاق افتاده اما اگر حالت دوم است پس به احتمال صد در صد فیوز خراب می باشد و باید فیوز را تعویض کنید.
  • اگر مطمئن شدید که اتصالی شده باید سعی کنید محل اتصالی را پیدا کنید. برای همین اگه سیستم برق خونه قدیمی است و تابلو برق ندارد و اتاقها و روشنایی و پریزها خط بندی نشدند و همه به هم وصل هستن پیدا کردن اتصالی کمی سخت است . اولین کار این می باشد که تمام وسایل برقی مثل یخچال و تلویزیون و کامپیوتر و خلاصه همه وسایل برقی و حتی سه راهی ها و محافظ ها را از برق جدا کنید. پس از این کار ببینید دوباره پس از وصل فیوز قطع میشود یا خیر . اگر قطع نشد معلوم میشود که در سیستم یکی از وسایل برقی یا سه راهیها مشکلی هست و در سیم کشی مشکل نبوده . حالا به نوبت و یکی یکی وسایل و سه راهی ها را وصل کنید یکی از آنها فیوز را خواهد پراند و متوجه میشید که مشکل در کجاست.
  • اما اگر با وجود جدا کردن وسایل از برق باز هم فیوز پس از وصل کردن میپرد نوبت به کلیدهای روشنایی میرسد. باید تمام کلیدهای لامپها را در حالت خاموش قرار دهید٬ حالا دوباره فیوز را وصل کنید اگه فیوز نپرید یکی یکی کلید لامپها را روشن کنید هر کدام از کلیدها که باعث پریدن فیوز شود، همان کلید یا سرپیچ آن مشکل دارد و باید اقدام به درست کردنشان کنید.
  • اگر خانه به سیستم جدید برقکاری شده بود و تابلو برق داشت، سراغ تابلو بروید و تمام فیوزهای تابلو را پایین بدهید. حالا فیوز کنتور را اگر پایین بود وصل کنید. اگر فیوز پرید در سیم اصلی که به طرف تابلوی واحد رفته مشکل و اتصالی وجود دارد اما اگر فیوز وصل شد و نپرید دوباره سراغ تابلو بروید و اول فیوز اصلی را وصل کنید حالا یکی یکی فیوزها را وصل کنید هر فیوز که پرید، میفهمید که اتصالی مربوط به کدام قسمت خانه است وبه سراغ آن قسمت بروید و همان دو مرحله که قبلا توضیح داده شد(جدا کردن تمام وسایل و خاموش قرار دادن کلیدهای روشنایی) را در آن قسمت انجام دهید تا به محل اتصالی آگاه شوید.
  • اگر این مراحل را انجام دهید در پنجاه در صد موارد بلافاصله پس از حداکثر پنج دقیقه اتصالی را پیدا خواهید کرد و همه به استادی شما پی خواهند برد (پیشنهاد میکنم برای جلوگیری از قطع هر بار فیوز ها در اثر اتصالی در هنگام عیب یابی از لامپ رشته ای تست استفاده کنید)

برای دیدن دوره آموزش برق صنعتی به سایت مجتمع فنی و حرفه ای دارالفنون ری مراجعه فرمایید.

پیدا کردن اتصالی برق

نویسنده: مدیریت

مقاله های مشابه
آموزش رفع آبریزی کولر گازی

آموزش رفع آبریزی کولر گازی

آموزش تعویض شیر چهار راه کولر گازی

آموزش تعویض شیر چهار راه کولر گازی

آموزش تعویض تله روغن کولر گازی

آموزش تعویض تله روغن کولر گازی

انواع ارورها و رفع اشکال در کولرگازی

انواع ارورها و رفع اشکال در کولرگازی

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 دیدگاه مردمی در “روش سریع پیدا کردن اتصالی”
داود

خیلی عالی و خرفه ای

مشاور آموزشی

درود …..روز خوش …پاینده باشید

سعید

مینییاتوری ما بعد از ۳ الی۴ ساعت میپرد وهیچ مصرف کنندهای هم سر راهش نیست این رو چیکار کنم

مشاور آموزشی

درود..روز خوش ….لطفا با بخش مشاوره مجتمع فنی و حرفه ای دارالفنون ری تماس بگیرید تا راهنمایی شوید …سپاس