ثبت نام

کراتینه مو و عوارض آن برای موهای شما

حالت دادن به مو

در این مقاله مواردی که باید در مورد کراتینه مو و عوارض آن بدانید برای شما شرح خواهیم داد.

عوارض کراتینه مو

 

کراتینه مو عوارض و خطرات جدی دارد که بعد از 72 ساعت از شستشوی مو خود را نشان می دهد.

 

در برخی از افراد کراتینه کردن مو با بروز واکنش های آلرژی همراه بوده که این علائم شامل خارش و دانه های قرمز رنگ است که علائم معمول آلرژی محسوب می شوند اگر زمینه آلرژی دارید، در انتخاب این روش کمی تامل کنید.

 

یکی از روش های کراتینه کردن مو صاف کردن مو و بر طرف شدن وزوز موهاست که به آن “صاف کننده، لقب داده اند. از این روش برای نوعی متد طبیعی صاف کردن مو بکار می برند، در حالیکه مواد شیمیایی مضری برای انجام آن به کار می رود.

 

شکایات مراجعه کنندگان جهت کراتینه کردن مو و عوارض آن بیشتر مورد بررسی قرار گرفت. کراتین در واقع پروتئین اصلی موجود در مو، دندان و ناخنهاست و باعث صاف شدن و درخشندگی موها می گردد.

 

این پروتئین جهت نرم کردن مو افرادیکه موهای فر یا وز دارند مناسب است. کراتینه کردن مو عمدتا با جایگزین کردن محتوای کراتین مو عمل می کند.

 

کراتینه مو و خطر سرطان

 

ماده سرطانزا فرمالدئید، تقریبا در اغلب محصولات کراتینه مو یافت می شود. حتی نوع مشهور کراتین مو به نام نوع برزیلی حاوی فرمالدئید است. برای پاک کردن فرمالدئید سالنهای زیبایی از ماسکهای مو استفاده می کنند ولی هیچ روشی وجود ندارد که از جذب مقدار بسیار کم فرمالدئید از سطح پوست پیشگیری کند و فرمالدئید خاصیت بالقوه شدیدی برای بروز کانسر دارد. تعداد کمی از محصولات کراتینه فاقد فرمالدئید هستند ولی این مواد نتایج دلخواه را ندارند چرا که قدرت صاف کنندگی موها به دلیل وجود فرمالدئید است.

 

کراتینه مو و ریزش مو

 

ریزش مو مشکل بزرگ دیگر در تعدادی از مصرف کنندگان در این روش است. دیده شده که موها پس از اولین شستشو از ریشه شروع به ریزش می کنند حتی اگر از محصولات مراقبت مو که در سالنها توصیه می شود، استفاده کنند.

 

بعلاوه غیر از ریزش مو، نازک شدن مو هم طی چند هفته پس از کراتینه مو دیده شده است.

 

مراجعه به پزشک متخصص در این شرایط برای بررسی علت ریزش مو ضروری است و ممکن است نیاز به مصرف داروهای ضد ریزش مو باشد.

 

کراتینه و تخریب ساختمان مو

 

موها بلافاصله پس از کراتینه کردن براق و درخشنده می شوند اما این اتفاق دوام زیادی ندارد و 3-2 هفته پس از کراتینه کردن، قوام و بافت مو تغییر خواهد کرد. موها خشک و شکننده می شوند ولی فرم فر یا وز مو تغییر کرده و صاف شده است و بنابراین ممکن است توقعی که شما از صاف شدن مو در نظر داشتید پس از 2 یا 3 بار شستن تامین نشود.

 

واکنش های حساسیتی

 

کراتینه کردن مو نیز با بروز واکنش های آلرژیک در تعدادی از افراد همراه بوده است. این علائم شامل خارش و دانه های قرمز رنگ است که علائم معمول آلرژی محسوب می شوند باید توجه داشته باشید اگر زمینه آلرژی دارید، در انتخاب این روش کمی تامل کنید.

 

عوارض جانبی ناشی از کراتینه کردن مو غالبا شدید است. شما ممکن است از فرم فریا وز موهای خود خسته شده باشید ولی باید دقت کنید که کراتینه کردن مو و به دنبال آن صاف شدن مو معمولا بیشتر از 2 ماه دوام نمی آورد.

 

برای دیدن دوره آموزش مراقبت و زیبایی به سایت مجتمع فنی و حرفه ای دارالفنون ری مراجعه فرمایید.

نویسنده: مدیریت

مقاله های مشابه
آموزش رفع آبریزی کولر گازی

آموزش رفع آبریزی کولر گازی

آموزش تعویض شیر چهار راه کولر گازی

آموزش تعویض شیر چهار راه کولر گازی

آموزش تعویض تله روغن کولر گازی

آموزش تعویض تله روغن کولر گازی

انواع ارورها و رفع اشکال در کولرگازی

انواع ارورها و رفع اشکال در کولرگازی

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *