ثبت نام

کنترل PLC لوگو از راه دور

پی ال سی برق صنعتی

برای کنترل لوگو یا همان کنترل plc لوگو از راه دور ابتدا باید به مودم متصل شده و از طریق مودم به لوگو متصل شد.

آدرس IP

قبل از ادامه مطلب توضیحات مختصری در مورد IP داده میشود. آدرسIP مربوط به مودم شما در حالت معمول به صورت دینامیک است یعنی با هر بار خاموش روشن شدن مودمIP آدرس آن تغییر میکند لذا در صورتیکه که میخواهید از راه دور به مودم متصل شوید امکان اتصال فراهم نمی شود.

برای حل این مشکل بهترین را استفاده ازIP استاتیک است.

IP استاتیک

توسط ارائه دهندگان اینترنت در اختیار مشتری ها قرار داده می شود با دریافت IP استاتیک ادرسIP مودم شما همواره ثابت خواهد ماند.

درخواستIP استاتیک هزینه سالانه داشته و همچنین به علت درخواست زیاد مشترکان ممکن است مقدور نباشد.

یکی دیگر از راه های ثابت کردن IP استفاده از سیستمDDNS است. برای کنترل لوگو از راه دور باید از یکی از روش های گفته شده در بالا استفاده کرد.

کنترل PLC لوگو از راه دور

استفاده از IP استاتیک برای کنترل مودم از راه دور

در صورتیکه از IP استاتیک برای کنترل لوگو استفاده نماییم، تنظیمات موبوط به مودم و همچنین تنظمیات مربوط به نرم افزار و یا مرورگر را باید انجام دهیم.

روند کار به این شکل است که هنگامیکه IP استاتیک را در مرورگر و یار نرم افزار وارد می نماییم به طور مستقیم به مودم متصل خواهیم شد. حال برای اتصال از مودم به لوگو باید تنظیمات مربوط به مودم را انجام دهیم.

تنظیمات مربوط به مودم به دو بخش تقسیم بندی می شود.

در بخش local IP address باید IP آدرس مربوط به لوگو را وارد نماییم. همچنین در قسمت Port Forwarding پورت و IP مربوط به لوگو را ارسال می کنیم. با این کار هنگامیکه IP استاتیک را در مرورگر میزنیم ابتدا به مودم و از طریق مودم به لوگو متصل شده و میتوانیم آن ار کنترل نماییم.

کنترل PLC لوگو

استفاده از DDNS برای کنترل plc لوگو از راه دور

در این روش شما مودم خود را به یک سرور وصل میکنید، به صورتیکه هر زمان که آدرس IP مودم شما تغییر پیدا کرد این سرور آپدیت شده و شما میتوانید به مودم خود متصل شوید.

برای کنترل با استفاده از این روش ابتدا باید از سایت DDNS یا No-IP، یک اشتراک تهیه کنید. پس از آن، نامی برای سازمان خود تعیین میکنید، مانند Darr.dyndns.org که این نام را بر روی ADSL Modem، در قسمت تنظیمات DDNS تعیین میکنید.

پس از ثبت نام دامنه شما با استفاده از نام دامنه تخصیص داده شده و نام کاربری و پسورد(که از همان سایت DDNSدریافت کردید) مودم را تنظیم نمایید. یعنی هر گاه که شما دامنه(که از طریقDDNS دریافت کردید) را در مرورگر وارد میکنید به مودم خود متصل خواهید شد.

همچنین بحث ارسال IP مربوط به لوگو نیز مطابق قسمت قبل باید انجام شود. با اتصال به مودم به لوگو متصل شده و میتوانید آن را کنترل نمایید.

برای دیدن دوره آموزش دوربین مدار بسته به سایت مجتمع فنی و حرفه ای دارالفنون ری مراجعه فرمایید.

نویسنده: مدیریت

مقاله های مشابه
آموزش رفع آبریزی کولر گازی

آموزش رفع آبریزی کولر گازی

آموزش تعویض شیر چهار راه کولر گازی

آموزش تعویض شیر چهار راه کولر گازی

آموزش تعویض تله روغن کولر گازی

آموزش تعویض تله روغن کولر گازی

انواع ارورها و رفع اشکال در کولرگازی

انواع ارورها و رفع اشکال در کولرگازی

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *