ثبت نام

گریم و آرایش داماد + ۱۲ نکته مهم

آموزش استفاده از سشوار در کلاس آرایشگری دارالفنون

مسئله ی مرتب کردن ابروها چیزی است که در چندین سال اخیر، بر روی نوجوانان و مردان ایرانی به شدت اثر منفی گذاشته؛ که به اشتباه با اصلاح آن تداخل یافته است. گرچه دیر زمانی نیست که پا به دنیای جدید جوانان ما گذاشته، اما هنوز و قطعاً تا ابد جایی برای ماندگاری در میان مردم ما نخواهد داشت.

گریم و آرایش داماد

عده ی کسانی که برای زیر ابرو برداشتن به آرایشگاه می آمدند خیلی کم و به ندرت بود، اما در پنج شش سال اخیر، تعداد پسران جوانی که برای زیر ابرو برداشتن به آرایشگاه می آیند خیلی بیشتر شده است.

نقش ابروها

ابروها مکمل زیبایی چشم ها هستند و نقش ابروها در زیبایی صورت مهم است و ما در ادامه این مطلب راهکاری مناسب و صحیح در اختیار شما می گذاریم.

برای بعضی از آقایان، ابروها فقط چیزهایی در بالای چشم های شان هستند که دست نخورده باقی می مانند، و شاید بر این باورند که دست زدن به ابروها ابهت مردانه را از بین می برد و این دسته از آقایان دلایل جذابیت و زیبایی مردان را داشتن هیبت و جذبه مردانه میدانند، نه داشتن یک صورت زنانه.

در یک نظرسنجی درباره پسرانی که زیر ابرو بر می دارند از دختران پرسیده شد که هیچ خانمی واکنش مثبتی نشان نداده و بیشتر جواب ها خوشم نمی آید بوده است. حتی یکی از خانم ها نیز عقیده داشت، پسران با این کار ابهت مردانه شان را از دست می دهند.

ابرو در پیرایش آقایان

پیراستگی آقایان

آدم ها در آن صورت اولیه و طبیعی خود زیبا هستند ولی بعضی دیگر بر این باورند که مردان نیز باید بیشتر به پیراستگی خود اهمیت دهند و ابرو برداشتن یا مرتب کردن آن، نه تنها باعث آراستگی و نظم ظاهر آنها می شود، بلکه، موجب می شود سرحالتر و مرتب تر به نظر بیایند.

دیگر افراد، به راحتی به سالن های زیبایی مراجعه می کنند و در این زمینه کوچکترین احساس خجالتی ندارند.

مردان به این نتیجه رسیده اند که لازم است تمیز و آراسته به نظر بیایند، مخصوصا هنگامی که با افراد جوانتری که در محل کارشان شاداب تر به نظر می آیند رقابت می کنند.

بیشتر مردان ابروهایشان را مرتب می کنند، چرا که اینکار آنها را سرحالتر نشان می دهد. ایده ی اپیلاسیون می تواند باعث ترس مردان شود، و در سالن های زیبایی خیلی کاربرد ندارد.

پیدا کردن مکانی که فقط از موچین و بند استفاده می کنند، می تواند روش خوبی برای تشویق مردان به آراستگی بیشتر باشد.

پاکسازی منافذ عمیق پوست آقایان

مراقبت از پوست صورت برای بسیاری از آقایان بی اهمیت است. غیر از محصولات بعد از اصلاح و نرم کننده لب، طیف وسیعی از محصولاتی که در دسترس هستند در طی این سالها تغییر پیدا کرده اند. برای مراقبت از پوست محصولات بسیاری نیز وجود دارد که این محصولات فقط برای خانم ها نیست.

مراقبت از پوست برای آقایان شامل استفاده از نرم کننده ها بطور مرتب، پاکسازی روزانه و ماسک پاکسازی گاه به گاه می شود.

پاک سازی پوست با محصولات و پاک کننده های نامناسب و نامرغوب مانند مواد صابونی و شامپو بدن باعث ایجاد آسیب های پوستی می گردند. خشکی بیش از اندازه و از دست رفتن آب پوست، تغییر PH و اسیدیته پوست، کدر شدن رنگ طبیعی و از دست دادن شادابی واقعی پوست از عوارض استفاده از این پاک کننده هاست.

استفاده از پاک کننده های مخصوص موجب می گردد تا پوست عمیق تر تمیز شود و همراه با آن بسیاری از مواد مناسب به آن برسد. مثلا، اگر پوست چرب و پر جوش باشد، پاک کننده های مخصوصی وجود دارد که هم خوب پاکسازی پوست را انجام می دهند، هم چربی پوست را متعادل کرده و بر روی جوش ها تاثیر مثبت می گذارند.

چون آقایان مثل خانمها زمان خاصی برای رسیدگی به پوست خود در نظر نمی گیرند، برای آنها هفته یا دو هفته ای یکبار استفاده از ماسک ها یا اسکراب ها جهت پاکسازی پوست توصیه می شود.

برای شستشوی معمولی و روزانه بهتر است از صابونهای مخصوص پوست شان استفاده نمایند و درصورت داشتن پوستی نرمال و خوب، استفاده از صابون های شیر بسیار مناسب است. بعد از اصلاح نیز از افترشیو مناسب استفاده کرده و پوستشان را با یک کرم مرطوب کننده ی مناسب، مرطوب نگه دارند.

ماسک و اسکراب برای گریم و آرایش داماد

آیا ماسک یا اسکراب طبیعی وجود دارد که، بتواند منافذ عمیق پوست آقایان را تمیز و پاکسازی کند و در شفاف ساختن آن موثر باشد؟!

پسران و آقایان جوانی که پوستشان دارای منافذ باز است، اکثر اوقات از این بابت شکایت دارند و دوست دارند پوستی شفاف و طبیعی و صاف داشته باشند که این افراد و البته همه ی آقایان باید بدانند که زیبایی و سلامتی پوست نیز جزئی از بهداشت فردی آنها به حساب می آید. آنها هم مثل خانم ها باید به فکر سلامتی پوست و موی خود باشند.

پوست آقایان بسیار ضخیم تر از خانم هاست و مقدار بیشتری کلاژن دارد. از این رو سطح پوست آقایان معمولا چرب تر از خانم هاست و احتیاج به مراقبت دارد.

بررسی ها نشان می دهند، شستشوی صورت با صابون باعث می شود تا پوست آقایان خشک و پیر به نظر برسد و چین و چروک در آن ها بیشتر شود، از این رو حتما باید آقایان صورتشان را با شوینده هایی با ph مناسب هر روز شستشو دهند.

کرم ضد آفتاب

از دیگر مواردی است که آقایان حتما باید استفاده کنند، ضدآفتاب است. زیرا آفتاب به راحتی در پوست های ضخیم نفوذ کرده و به مرور باعث ایجاد لک و پیر شدن پوست می شود.

برای اینکه یک پسر یا آقا پوست شاداب و سالمی داشته باشد بهتر است هر روز از یک ضد آفتاب خوب و مناسب پوستش استفاده کند، و اگر بیشتر روزش را در محیط باز و زیر نور آفتاب سپری می کند، ضد آفتابش را چندین و چند بار تجدید کند.

کرم ضدافتاب در گریم و آرایش داماد

گریم داماد آرایش نیست!

استفاده نابه جای برخی آرایشگاه ها را از لوازم آرایش یا میکاپ داماد را به پای گریم نگذارید.

گریم متعادل سازی، تناسب

هماهنگی و در برخی اوقات تقارن چهره، با استفاده از ابزار و لوازم توسط فرد متخصص می باشد. این روزها آرایشگاه ها و سالن های آرایش مردانه ، همه نوع خدماتی به آقا دامادها ارائه می دهند. اصولاً سرویس یا خدماتی نیست که بخواهید و از این سالن ها دریافت نکنید. البته این امر موافقان ومخالفان خاص خود را هم دارد. این سالن های زیبایی برای ارائه خدمات پیشرفته و در جهت تکامل چهره مردان برنامه ریزی شده اند.

حتماً، شما هم در بعضی عکس های عروسی دیده اید که عروس خانم کاملا آراسته و زیبا است، ولی داماد صورتش بر اثر عرق یا چرب بودن پوست برق می زند، یا زیر چشم هایش سیاه و پف کرده به نظر می آید و یا اگر صورتش را اصلاح کرده است، دو رنگ متفاوت به وجود آمده که ناشی از سبز رنگ بودن جای ریش است.

شاید پس از دیدن چنین عکس های ناهماهنگی است، که برخی از آقایان خوش تیپ به این فکر افتاده اند که در جشن ازدواج شان در آراستگی و زیبایی و خوش لباسی از عروس خانم عقب نمانند.

انجام کارهای پوستی داماد

انجام کارهای پوستی مقدماتی، برای داشتن چهره ای جوان و شاداب، انجام کارهای پوستی تکمیلی برای داشتن چهره ای آماده برای گریم طبیعی، برطرف کردن موهای زائد روی گونه در صورت نیاز، کات موها بر اساس فرم نهایی، طرح تکمیل موارد صورت و چهره، تست گریم برای رسیدن به موارد مهم گریم روز مراسم، فرم دهی موها برای رسیدن به فرم نهایی روز مراسم و خدمات فراوان دیگر همه از اقدامات آرایشگاهای مردانه، برای دامادها می باشد.

آرایش آقایان برای جشن ازدواج

آرایش آقایان به همان مفصلی آرایش بانوان نیست، بلکه کاملا بیرنگ است و عمدتا جنبه یکدست کردن رنگ های صورت آقایان را دارد؛ به خصوص نواحی اصلاح شده صورت و گودی و سیاهی زیرچشم با نواحی دیگر که در طی این مراحل، صورت یک دست و هم رنگ می شود.

گریم داماد

آرایش و گریم داماد در جشن ازدواج

در واقع می توان گفت آرایش داماد یک نوع گریم است که هیچ کس متوجه آن نمی شود. گریم صورت داماد به این دلیل انجام می شود که در آتلیه هنگام گرفتن عکس های جشن ازدواج، صورت او هماهنگ تر با صورت عروس به نظر بیاید، چون به هر حال، زیر نور فلاش دوربین های عکاسی تمام خطوط و لکه ها و دورنگی های صورت بیشتر به چشم می آیند و به این ترتیب صورت عروس و داماد یکدست خواهد بود.

گریم داماد، چهره مردانه او را حفظ می کند، نکته ای دیگر که در آرایش و گریم آقایان در جشن ازدواج رعایت می شود، این است که مواد آرایشی که برای آقایان استفاده می شود، موادی براق و یا چرب نیست.

این خبر خوبی برای آقایانی است که مخالف گریم صورتشان در جشن ازدواج هستند. موادی که برای گریم آقایان استفاده می شود، به هیچ وجه به چشم نمی آید و کسی متوجه تغییر صورت آقایان با لوازم و مواد آرایشی نخواهد شد.

بیشتر محصولاتی که برای گریم آقایان ساخته می شود مرطوب کننده هستند تا چرب کننده.

برای دیدن دوره آموزش گریم و آرایش داماد به سایت مجتمع فنی و حرفه ای دارالفنون ری مراجعه فرمایید.

نویسنده: مدیریت

مقاله های مشابه
آموزش رفع آبریزی کولر گازی

آموزش رفع آبریزی کولر گازی

آموزش تعویض شیر چهار راه کولر گازی

آموزش تعویض شیر چهار راه کولر گازی

آموزش تعویض تله روغن کولر گازی

آموزش تعویض تله روغن کولر گازی

انواع ارورها و رفع اشکال در کولرگازی

انواع ارورها و رفع اشکال در کولرگازی

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *