ثبت نام

۹ دلایل که شما باید HTML و CSS بلد باشید

آموزش اچ تی ام ال 5 و سی اس اس 3

حتما بارها شنیده اید که هر کسی باید تا حدی کدنویسی بلد باشد. اما واقعا یک نویسنده ، بازاریاب ، مدیر مالی یا یک فعال زمینه های غیرانتفاعی ، چه سودی از دانستن کد نویسی می برد؟ خب یک خبر خوب داریم که این مطلب پاسخگوی این سوال است و قصد دارد به شما بگوید که دانستن کمی کدنویسی تاثیر قابل توجهی بر فعالیت کاری شما دارد.

9 دلیل که شما باید HTML و CSS بلد باشید

کدنویسی و دانستن HTML و CSS مختص برنامه نویسان و طراحان وب نیست و شما در هر جایگاه شغلی که باشید می توانید از این مهارت خود برای بهبود و پیشبرد کار خود استفاده کنید. برای اثبات این حرف به شما ، ۹ دلیل برای شما می آوریم. اما پیش از ورود به این بخش از مطلب ، کمی درباره HTML و CSS آشنایی پیدا کنیم که به نوعی پایه و اساس وب هستند.

زبان HTML یا HyperText Markup Language ، زبان گفتگو با مرورگر است و به مرورگر شما می فهماند که هر بخش وبسایت چه ماهیتی دارد. شما با HTML می توانید تیتر ها ، پاراگراف ، عکس ، لینک و … را تعریف کنید. بنابراین مرورگر شما تشخیص می دهد که ساختار یک صفحه وب که قرار است به شما نمایش داده شود چیست.

اما وضعیت ظاهری یک صفحه وب ، چیزی است که توسط CSS یا Cascading Style Sheets مشخص می گردد. رنگ ها ، اندازه و سایر فونت ها ، رنگ های پس زمینه و حتی افکت های انیمیشن و سه بعدی ، از مواردی است که توسط زبان CSS برای مرورگر تعریف و به صورت یک صفحه وب کامل برای نمایش به کاربر ترجمه می شود.

از وبسایت هایی که منابع آموزشی کاملی برای یادگیری این زبان ها هستند می توانید این سه مورد را در لیست خود بوکمارک کنید.

  1. W3School
  2. Codecademy
  3. Html.net

اما شاید هنوز خیلی برای شما هضم نشده باشد که دانستن کدنویسی این زبان ها چه کمکی می تواند به شما بکند. در پایان این مطلب ، علاوه بر اینکه متوجه اهمیت آن می شوید ، حتی ممکن است طرح و فکرهای جدیدی به ذهن شما خطور کند که مسیر زندگی تان را تغییر دهد.

 

۱- طراحی یک ایمیل خاص برای مشتریان

جایگاه ایمیل در بازاریابی هر روز پررنگ تر می شود. شما با دانستن کمی کدنویسی HTML و CSS ، می توانید تغییراتی هر چند اندک را در ایمیل خود ایجاد کنید که نظر بیننده را جلب کند و به آن توجه نشان دهد. این تغییرات بیشتر شامل استایل دادن به قالب ایمیل می باشد و در اکثر سرویس های ایمیل مارکتینگ قابل انجام است.

 

۲- ساختن یک قالب خبرنامه برای شرکت تان

حالا که شما با قابلیت های تغییر در قالب ایمیل آشنا شدید ، می توانید آن را گسترش دهید و یک قالب خبرنامه برای شرکت خود ایجاد کنید. رنگ بندی و فونت ها و تصاویری که در طراحی قالب خود استفاده می کنید ، می تواند نشانگر هویت برند شما باشد و اگر HTML و CSS بلد باشید ، توانایی های اولیه برای طراحی یک قالب ساده در دستان شماست.

 

۳- توانایی ایجاد تغییر در قالب وبسایت

درصد بزرگی از سایت های شرکتهای مطرح جهان و همچنین بسیاری از شرکتهای کوچک ، با وردپرس ساخته شده اند. شاید سایت شما هم از این مقوله مستثنی نباشد ، پس به راحتی می توانید با استفاده از ادیتوری که در مدیریت وردپرس در اختیار شماست ، تغییرات کوچک مورد نظرتان را در سایت ایجاد کنید و برای هر تغییر کوچکی به تیم طراحی خود مراجعه نکنید.

 

۴- به همکاران (یا حتی روسای خود!) کد نویسی را یاد دهید

به این موضوع فکر کنید که هر کدام از همکاران شما تا حدی کد نویسی می دانند. به این صورت بخشی از نیازهای کدنویسی آنها توسط خودشان برطرف می شود و برنامه نویسان شرکت را درگیر مسایل جزیی نمی کنند. پس علاقه خود به کدنویسی را با آنها در میان بگذارید.

 

۵- با تیم فنی گروه تان ، به زبان خودشان حرف بزنید

توسعه دهنگان و برنامه نویسان شرکت شما ، مسلما بسیار خرسند می شوند وقتی که بتوانند با شما به صورت تخصصی حرف بزنند و منظور خود را به راحتی به شما برسانند. این موضوع از سمت شما هم صادق است و می توانید درخواست های خود را با توجه به قابلیت های موجود و حتی با پیشنهاد های فنی و تخصصی مطرح کنید.

 

۶- وبلاگ و پروفایل های خود را ، شخصی سازی کنید

قالب های آماده بسیاری در دسترس شما قرار دارد که می توانید برای پروفایل خود در برخی شبکه های اجتماعی و یا وبلاگ خود از آنها استفاده کنید. اما فکرش را بکنید که شما یک قالب را به شکلی که مورد علاقه خودتان است تغییر داده اید و هر زمان هم که احساس کردید بخشی از آن نیاز به تغییر دارد ، شخصا اقدام به اعمال تغییرات کنید.

 

۷- سایت شخصی تان را به یک رزومه آنلاین تبدیل کنید

دنیای وب دنیای خلاقیت هاست. شما کافی است تا پای خود را کمی فراتر از فعالیت های شرکت و نوشتن مطالب روزانه در وبلاگ بگذارید. دانستن HTML و CSS قابلیت هایی را در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانید سایت شخصی تان را به یک رزومه آنلاین تبدیل کنید. رزومه ای که طراحی منحصر به فرد آن توسط خود شما ، اولین نقطه مثبتی است که در ذهن افراد ایجاد می کند.

 

۸- مهارت های خود را دو چندان می کنید

اگر شما با فوتوشاپ آشنایی دارید و می توانید قالب یک وبسایت را در فوتوشاپ طرح بزنید ، دانستن HTML و CSS ، نقطه تمایز شماست و باعث می شود که بتوانید همین طرح را به یک وبسایت واقعی تبدیل کنید. یک طراح که به کدنویسی هم آشناست ، همانند یک تک شاخ ، مورد علاقه بسیاری از شرکت هاست.

 

۹- بیشتر یاد بگیرید – بیشتر درآمد کسب کنید

همانطور که در ابتدای این مطلب گفتیم ، HTML و CSS ، اساس و بنیان وب هستند. به همان نسبت ، این دو زبان می توانند نقش پله های ترقی را برای شما ایفا کنند. پله هایی که شما را به سمت یادگیری زبان های برنامه نویسی دیگر سوق می دهند و می توانید با ترکیب دانش خود با زبان های برنامه نویسی دیگر همچون JavaScript ، Ruby و PHP و استفاده از فریم ورک هایی همچون Bootstrap ، به سمت حرفه ای شدن پیش بروید.

برای دیدن دوره آموزش برنامه نویسی کامپیوتر به سایت مجتمع فنی و حرفه ای دارالفنون ری مراجعه فرمایید.

 

نویسنده: مدیریت

مقاله های مشابه
آموزش رفع آبریزی کولر گازی

آموزش رفع آبریزی کولر گازی

آموزش تعویض شیر چهار راه کولر گازی

آموزش تعویض شیر چهار راه کولر گازی

آموزش تعویض تله روغن کولر گازی

آموزش تعویض تله روغن کولر گازی

انواع ارورها و رفع اشکال در کولرگازی

انواع ارورها و رفع اشکال در کولرگازی

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *