آیا می دانستید دوره های آموزشی مجتمع فنی و حرفه ای دارالفنون مطابق با استاندارد ها و با مدرک بین المللی است ؟

تنظیم دلکو در خودروهای کاربراتوری

نگهدارنده را کمی شل میکنیم تا دلکو بچرخد درحالت روشن موتور , دلکو را کمی به یک سمت میچرخانیم تا موتور باصطلاح راحت تر کارکنه و یه کم دورش بره بالا….

این حالت رو بهش ادوانس میگن و تواین حالت موتور ریپ میزنه حالت برعکسش ریتارد هست و موتور دراین حالت انگار ریپ میزنه ادوانسو که پیداکردیم سپس دلکورا بسمت ریتارد میگردانیم تا موتور دورش کمتربشه و ریپ نزنه

– همینقدر که ریپ نزنه کافیه و دراین حالت خروجی اگزوز صاف میشود و خبری از تپ تپ نیست و دلکو درهمینجا تنظیم است سپس مقداری گازبه موتور بدهید تا ازنداشتن ریپ و لرزش در دوربالاتر مطمئن شوید

– اگر ریپ داشت یه کم دیگه بسمت ریتارد بچرخونید و پیچشو سفت کنید.

وقتی ماشین جوش آورد چرا نباید موتور را خاموش کرد, و در صورت عدم انجام, چه آسیبی و به کجای موتور, وارد میشود وقتی ماشین جوش میاره ،چون رینگهاخیلی داغ هستن اگرخاموش کنید رینگها و پیستون دریک قسمت از سیلندر ثابت قرارمیگیرن ونمیتونن حرارتشون رو به جداره سیلندر انتقال بدهند.

درنتیجه رینگها به شیار داخل پیستون چسبیده ودراصطلاح میگن موتور جام (قفل )کرده. پس اول قبل از خاموش کردن موتور و رادیاتور را با آب خنک کنید و زمانیکه آمپر آب به سمت وسط برگشت, سپس موتور را خاموش کنید.

 

نکته

 

در صورتیکه آب در دسترس نداشتین و به دلیل حرارت زیاد که منجر به آتش سوزی موتور میشود, آنرا خاموش کنید و حتما بطور میانگین در هر یک دقیقه, ی نیش استارت جهت حرکت پیستون ها بزنید و مراقب باشید موتور روشن نشود, تا دمای موتور پایین بیاید.

 

 

  • انتشار : 6 ماه قبل