تنظیم دلکو در خودروهای کاربراتوری

تنظیم دلکو در خودروهای کاربراتوری

برای تنظیم دلکو در خودروهای کاربراتوری نگهدارنده را کمی شل میکنیم تا دلکو بچرخد. درحالت روشن موتور, دلکو را کمی به یک سمت میچرخانیم تا موتور باصطلاح راحت تر کارکند و یه کم دورش بالا رود….

این حالت رو بهش ادوانس میگویند و در این حالت موتور ریپ میزند. برعکس این حالت ریتارد هست و موتور دراین حالت انگار ریپ میزند. پس از پیدا کردن ادوانس، دلکورا بسمت ریتارد میگردانیم تا موتور دورش کمتر شود و ریپ نزند.

– توجه کنید همینقدر که ریپ نزند کافی است. دراین حالت خروجی اگزوز صاف میشود و خبری از تپ تپ نیست و دلکو درهمینجا تنظیم است. سپس مقداری گازبه موتور بدهید تا ازنداشتن ریپ و لرزش در دوربالاتر مطمئن شوید. اگر ریپ داشت مقداری بسمت ریتارد بچرخانید و پیچش را سفت کنید.

تنظیم دلکو در خودروهای کاربراتوری

وقتی ماشین جوش آورد چرا نباید موتور را خاموش کرد؟ و در صورت عدم انجام, چه آسیبی و به کجای موتور, وارد میشود؟

وقتی ماشین جوش میاورد، چون رینگها خیلی داغ هستند اگرخاموش کنید، رینگها و پیستون دریک قسمت از سیلندر ثابت قرارمیگیرند و نمیتوانید حرارتشان را به جداره سیلندر انتقال بدهند.

درنتیجه رینگها به شیار داخل پیستون چسبیده و دراصطلاح میگویند موتور جام (قفل )کرده. پس اول قبل از خاموش کردن موتور و رادیاتور را با آب خنک کنید و زمانیکه آمپر آب به سمت وسط برگشت، سپس موتور را خاموش کنید.

تنظیم دلکو و جوش آوردن ماشین

نکته

در صورتیکه آب در دسترس نداشتید و به دلیل حرارت زیاد که منجر به آتش سوزی موتور میشود، آنرا خاموش کنید. حتما بطور میانگین در هر یک دقیقه، یک نیش استارت جهت حرکت پیستون ها بزنید و مراقب باشید موتور روشن نشود، تا دمای موتور پایین بیاید.

برچسب ها:
لینک کوتاه :
داود	ترکمان پری
داود ترکمان پری

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
پست های مشابه