جمعه سیاه BlackFriday
تا 40% تخفیف ویژه
ثبت نام

ماشین استارت نمی زند،چکار باید کرد؟

استارت خودرو

در ماشین های پیشرفته امروزی امکان اینکه بعد از چرخاندن کلید ماشین استارت نزند، بسیار کمتر شده است. اما این اتفاق ممکن است برای هر کسی پیش می آید و وقتی پیش می آید بهتر است با برخی تست های اولیه و معرفی روش هایی برای حل مشکل، آشنایی داشته باشیم. البته اگر قصد یادگیری عملی این مورد و سایر موارد مرتبط با باطری سازی را دارید، بهتر است در آموزش برق خودرو شرکت کنید.

سوئیچ نمی چرخد

این مورد ممکن است به چند دلیل پیش بیاید

در آموزش مکانیک خودرو و دوره ی برق خودرو شما میتوانید از با ثبت نام در دوره های دارالفنون مشکلات مکانیک و برق خودروی مشتری را براحتی تشخیص دهید. واضح ترین دلیل احتمالی این است که کلیدی که استفاده می کنید برای این ماشین نیست یا کلیدتان فرسوده شده است.اگر کلید یدکی دارید بهتر است یکبار هم آن را امتحان کنید.

یکی دیگر از مشکلات رایجی که باعث نچرخیدن سوئیچ می شود این است که هنگام پارک کردن همه چرخ های خودرو به یک طرف چرخیده اند و شما هم سوئیچ را در این حالت در آورده اید.

در این حالت وقتی می خواهید سوئیچ را بچرخانید فشار بسیار زیاد روی فرمان مانع از چرخیدن کلید می شود. برای رفع این مشکل، در حالیکه سوئیچ را می چرخانید فرمان را ابتدا به یک سمت و سپس به سمت دیگر بچرخانید. اینکار فشار را کاهش می دهد و باعث چرخیدن کلید می شود.

موتور نمی چرخد

وقتی برای استارت زدن کلید را می چرخانید، ممکن است یک صدای کوتاه یا به اصطلاح تقه بشنوید، یا چند تقه سریع و پشت سرهم بشنوید یا صدای چرخیدن بسیار کند موتور را بشنوید.

دلیل معمول هر سه حالت فوق باتری ضعیف یا خالی یا اتصالات کثیف یا پوسیده به باتری است. قبل از هرکاری چراغ های جلو را روشن کنید و سپس سعی کنید استارت بزنید. اگر نور چراغ ها کم باشد یا به مرور کم شود دلیل نچرخیدن موتور ضعیف یا خالی بودن باتری است.

اگر نور چراغ های جلو کافی است اما بعد از استارت زدن وضعیت موتور تغییر نمی کند، احتمالاً باتری ایرادی ندارد و وضعیت موجود حاصل یکی از موارد زیر است (این لیست به ترتیب احتمال بیشتر مرتب شده است)

  1. در ماشین هایی که دنده خودکار دارند احتمالاً دنده در حالت پارک یا خنثی قرار ندارد یا حالت دنده خنثی خودروی شما ایراد پیدا کرده است. دنده را در حالت پارک قرار دهید و دوباره امتحان کنید.
  2.  فشار روی کلاچ را کم نکرده اید (در ماشین هایی که دنده خودکار دارند) یا پدال کلاچ تان ایراد دارد.
  3. سوئیچ موتور یا سیم کشی های متصل به آن ایراد پیدا کرده اند.
  4. موتور استارت یا استارتر برقی دچار مشکل شده است.

برای دیدن دوره آموزش مکانیک خودرو به سایت مجتمع فنی و حرفه ای دارالفنون ری مراجعه فرمایید.

5 1 vote
امتیازدهی به مقاله
نویسنده: ترکمان

مقاله های مشابه
Car

آموزش مکانیک خودرو در اصفهان

آموزش برق خودرو در اصفهان

آموزش برق خودرو در اصفهان

عمر باتری خودروهای هیبریدی

عمر باتری خودروهای هیبریدی

ریمپ ECU چیست

ریمپ ECU چیست؟

دیدگاه ها

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments