ثبت نام

درآمد شغل آرایشگری مردانه چقدر است؟

میزان درآمد شغل آرایشگری مردانه

ممکن است تصمیم گرفته باشید با شرکت در دوره آموزشی آرایشگری مردانه، خود را برای ورود به بازار کار آماده کنید ولی پیش از هرچیز موضوعی تحت عنوان فرصت شغلی و میزان درآمد شغل آرایشگری مردانه ذهن شما را درگیر خود کرده باشد. در این مطلب ابتدا به طور کلی در مورد این شغل صحبت خواهیم کرد و در انتها عوامل تاثیر گذار بر میزان درآمد یک آرایشگر را برای شما بیان کرده و درمورد درآمد شغل آرایشگری در ایران صحبت خواهیم کرد.

مزایا و معایب شغل آرایشگری مردانه

گرچه شاید بتوان مقدار به مقدار درآمد شغل آرایشگری مردانه به عنوان یکی از مزیت ها و یا معایب این کار نگاه کرد، اما در بخش اول قصد داریم به بررسی دیگر مزایا و معایب این شغل بپردازیم.

چنانچه به آرایشگری و مشاغل هنری و شاد علاقه دارید، توصیه می کنیم نگاهی به توضیحات مربوط به آموزش آرایشگری مردانه نیز بیاندازید.

مزیت های شغل آرایشگری

اگر بخواهیم از دیدگاه یک آرایشگر به این شغل نگاه کنیم، مزیت های زیادی وجود دارد که می توان برای این کار نام برد. اما مهمترین و تاثیر گذار ترین این مزایا شاد بودن این شغل است. یک آرایشگر به طور معمول در طول روز با مشتریان زیادی سر و کار دارد و در طول عمر شغلی خود با افراد زیادی آشنا خواهد شد. این ویژگی از یک آرایشگر یک فرد اجتماعی و سر زنده خواهد ساخت. تصور این چندان هم سخت نیست، کافی است یک آرایشگر را با یک فرد فعال در یک کارگاه مقایسه کنید، تا خودتان به تفاوت های موجود پی ببرید. از دیگر مزیت های شغل آرایشگری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • یک آرایشگر مانند اکثر فعالین در مشاغل آزاد دیگر، تایم کاری آزاد دارد.
  • آرایشگری شغلی نه چندان سخت است.
  • در آمد آرایشگران ماهر بسیار زیاد خواهد بود.

درآمد شغل آرایشگری مردانه برای یک فرد متخصص مزیت محسوب می شود.

معایب شغل آرایشگری

اگر بخواهیم از معایب این شغل پر درآمد با شما صحبت کنیم، شاید نتوانیم گزینه های زیادی را بیابیم و مجبور شویم به نکات زیر بسنده کنیم:

  • همیشه با مقدار زیادی مو خورده مواجه خواهید بود.
  • اگر در انتخاب محل آرایشگاه مردانه دقت کافی به خرج ندهید ممکن است با مشتریان نامناسب مواجه شوید.
  • برای رسیدن به درآمد زیاد از طریق آرایشگری باید به حد کافی تجربه داشته باشید.

البته لازم است خاطر نشان کنیم که مورد آخر بیش از آن که یک عیب باشد، یک مزیت است ولی از آنجا که ممکن است برخی افراد در پی گنج یک شبه باشند، لازم دانستیم که این مقوله را در دسته معایب ذکر کنیم.

چگونه می توان یک آرایشگر مردانه حرفه ای شد

اگر قصد دارید از طریق آرایشگری به درآمد بالایی برسید و زیاد بودن درآمد شغل آرایشگری مردانه برای شما از اهمیت بالایی برخوردار است، باید در پی تبدیل شدن به یک آرایشگر مردانه حرفه ای باشید. برای اینکه بیشتر در این مورد بدانید بهتر است مقاله چگونه یک آرایشگر مردانه ماهر و حرفه ای شویم؟ را مطالعه کنید ولی در این بخش به طور خلاصه به این موضوع خواهیم پرداخت.

چنانچه قصد دارید یک آریشگر ماهر شوید، باید مسیر مشخص و از پیش تعیین شده را طی کنید. گام نخست در این مسیر شامل یکی از سه مورد زیر خواهد بود:

  • طی کردن دوره شاگردی نزد یک آرایشگر حرفه ای
  • گذراندن دوره سه ساله در هنرستان های کار و دانش در رشته پیرایش و ترمیم موی مردانه به مدت سه سال
  • حضور در یک آموزشگاه فنی حرفه ای خوش سابقه با اساتید مجرب و کار بلد

باید توجه داشته باشید که دو مورد اول از موارد فوق نیازمند شرایط سنی خاص است و علاوه بر زمان طولانی مدت بیشتر برای نوجوانان و افراد کم سن مناسب است. این در حالی است که مورد سوم می تواند برای تمامی آقایانی که قصد دارند آرایشگر شوند مناسب خواهد بود.

آیا رسیدن به درآمد از طریق آرایشگری نیازمند سرمایه هنگفت است؟

جواب این سوال کاملاً به سطح توقع و دیدگاه شما بستگی دارد. اینکه چه سطحی از درآمد شغل آرایشگری مردانه برای شما راضی کننده خواهد بود می‌تواند تاثیر زیادی در این امر داشته باشد. البته اگر بخواهیم به طور کلی به این سوال پاسخ دهیم باید بگوییم که تنها سرمایه اولیه لازم برای ورود به این بازار کار هزینه دوره آموزش آرایشگری مردانه است. پس از آنکه دوره های آموزشی لازم را به اتمام رسانده و تبدیل به یک آرایشگر مردانه دارای مهارت شدید، یکی از دو گزینه زیر به عنوان گزینه های موجود در مقابل شما خواهند بود که اولی به هیچ سرمایه ای نیاز ندارد و دومی نیازمند صرف هزینه در سطوح مختلف است:

  • کار کردن بر روی صندلی یک آرایشگاه فعال
  • افتتاح یک آرایشگاه مردانه

بدون سرمایه هنگفت از آرایشگری به درآمد مناسب برسید

کار کردن بر روی صندلی یک آرایشگاه فعال

چنانچه در ابتدای راه باشید و سرمایه ای برای افتتاح مغازه نداشته باشید، بهتر است به دنبال یک آرایشگاه با یک صندلی خالی بگردید. گرچه در این حالت مجبور خواهید شد میزانی از درآمد خود به عنوان یک آرایشگر مردانه را تحت عنوان پورسانت به صاحب مغازه بپردازید، ولی پس از مدتی با ذخیره کردن درآمد خود خواهید توانست شرایط افتتاح یک مغازه را برای خود فراهم کنید.

افتتاح یک آرایشگاه مردانه

داشتن یک مغازه شخصی می تواند تاثیر بسیار زیادی در میزان درآمد شغل آرایشگری مردانه داشته باشد. در واقع چنانچه یک آرایشگر خود مالک (یا مستاجر) مغازه ای باشد که در آن کار می کند، دیگر لازم نیست درآمد خود را با کسی شریک شود و از این رو عایدی بیشتری نیز خواهد داشت.

لازم به ذکر است که اگر قصد راه اندازی یک آرایشگاه مردانه را داشته باشید، می‌توانید از وام آرایشگری فنی و حرفه ای نیز استفاده کنید؛ البته برای دریافت این وام حتماً باید مدرک فنی و حرفه ای داشته باشید.

عوامل تاثیر گذار بر میزان درآمد شغل آرایشگری مردانه

حال که اطلاعات کافی در مورد این شغل دارید، می توانیم به بررسی علل و عوامل موثر بر میزان درآمد شغل آرایشگری مردانه با شما صحبت کنیم. موارد زیر عوامل تاثیر گذار بر میزان در آمد یک آرایشگر هستند، که پس از بیان کلی به تشریح هر کدام خواهیم پرداخت:

  • میزان تجربه آرایشگر
  • میزان مشتریان
  • سطح تخصص
  • محل فعالیت

1. تاثیر تجربه آرایشگر در میزان درآمد شغل آرایشگری مردانه

شاید به دفعات شنیده باشید که درآمد شغل آرایشگری مردانه بسیار زیاد است، اما رسیدن به سطح بالای درآمد در این شغل به عوامل بسیار مهمی وابسته است که از مهمترین آن ها می توان به میزان تجربه آرایشگر مردانه اشاره کرد. البته لازم است یاد آوری کنیم که تجربه صرفاً و تنها بر روی مهارت شما تاثیر ندارد و شاید وجه اصلی و مهمتر آن در نحوه برخورد با مشتری خود را نشان دهد. البته اگر روابط اجتماعی چندان قوی ندارید، نباید به هیچ عنوان نگران باشید زیرا یک دوره آرایشگری مردانه مناسب شامل چنین مواردی نیز است.

تاثیر رضایت مشتریان بر درآمد شغل آرایشگری مردانه

2. تعداد مشتریان

این فاکتور تاثیر گذار بر میزان درآمد یک آرایشگر مردانه را می توان یک فاکتور جانبی نیز بر شمرد. علت این امر آن است که این مورد وابستگی بسیاری به موارد دیگر دارد. در واقع هرچه بیشتر تجربه داشته باشید و برخورد بهتری با مشتریان داشته باشید، تعداد مشتریان ثابت خود را به سادگی افزایش خواهید داد. البته پیش از آن باید تخصص کافی نیز از خود نشان داده باشید تا افراد را به مراجعه مجدد نزد خود ترغیب کنید. ضمناً محل فعالیت شما می تواند تاثیر زیادی در این امر داشته باشد، زیرا همیشه مکان های پر تردد تر مشتریان بالقوه بیشتری را برای صاحبین مشاغل فراهم خواهند کرد.

3. میزان تخصص فاکتوری بسیار مهم در میزان درآمد یک آرایشگر مردانه است

تصور کنید یک آرایشگر مردانه هستید که علاوه بر دوره کوتاهی در دوره آرایشگری کار با مود شیمیایی مردانه نیز شرکت کرده اید. در این صورت می توانید سطح توقع خود را کمی بالاتر برده و انتظار کسب درآمد بیشتری را نیز داشته باشید(که در واقع همین گونه نیز خواهد شد.)

درآمد شغل آرایشگری مردانه یا به طور دقیق تر درآمد خود آرایشگر در صورت تسلط به دوره های مختلف بسیار بیشتر از افرادی خواهد بود که تنها یک مورد خاص در آرایشگری را فراگرفته اند. این نکته می تواند به یک مزیت رقابتی برای افراد تبدیل شود. ضمناً باید بدانید که برای فراگیری این مهارت ها شرکت در دوره های آموزش آرایشگری مردانه فنی حرفه ای می تواند گزینه ای بسیار مناسب محسوب شود.

4. محل فعالیت آرایشگر

محل فعالیت آرایشگر نیز یکی دیگر عوامل تاثیر گذار در میزان درآمد نهایی وی خواهد بود. چنانچه به عنوان یک آرایشگر مردانه قصد افتتاح یک مغازه را داشته باشید،  بهتر است محلی را انتخاب کنید که علاوه بر دسترسی ساده، دید خوبی داشته و در منطقه ای پر تردد نیز واقع شده باشد. البته منظور از پر تردد بودن مناطق بیش از حد شلوغ نبوده و خیابان های اصلی محله‌ها می‌توانند گزینه هایی مناسب محسوب شوند.

خدمات جانبی مانند سشوار و حالت دادن مو می تواند درآمد یک آرایشگر را افزایش بخشد

میزان درآمد شغل آرایشگری مردانه در ایران

اگر بخواهیم به بررسی در آمد یک آرایشگر در ایران بپردازیم بهتر است از مقایسه درآمد شغل آرایشگری مردانه با این صنف در دیگر کشورها خود داری کنیم زیرا وضعیت اقتصادی کشور ما با کشورهای دیگر بسیار تفاوت دارد. در واقع بهتر است در این مورد به بررسی مقایسه درآمد این شغل نسبت به سایر مشاغل بپردازیم.

یک آرایشگر مردانه در شهر تهران و در جنوبی ترین نقاط آن برای اصلاح موی یک شما حداقل مبلغی برابر 50000 تومان را دریافت خواهد کرد. البته این رقم مربوط به ارزان‌ترین آرایشگاه ها است که تضمینی هم وجود ندارد که نتیجه ایده آلی را تحویل مشتریان خود دهند. این در حالی است که در دیگر مناطق بعید است آرایشگاهی را بیابید که با این رقم ها به شما سرویس دهند. جدا از این، اصلاح موی سر تنها خدمتی نیست که یک آرایشگر برای مشتریان خود فراهم می‌کند و مواردی همچون گریم داماد، شستشو و حالت دادن به مو، اصلاح صورت، خدمات مواد شیمیایی مانند صاف کردن مو و موارد بسیار دیگری نیز وجود دارند که یک آرایشگر می‌تواند در اختیار مشتریان خود قرار دهد.

امیدواریم مطلبی که در مورد درآمد شغل آرایشگری مردانه در وب سایت آموزشگاه آرایشگری مردانه دارالفنون خواندید، برای شما مفید واقع شده باشد.

2 2 votes
امتیازدهی به مقاله
نویسنده: علیرضا ترکمان

مقاله های مشابه
آموزش سیستم نور در برق خودرو

آموزش سیستم نور در برق خودرو

آموزش سیستم صوتی خودرو

آموزش سیستم صوتی خودرو

انواع تکنولوژی دوربین مداربسته

انواع تکنولوژی دوربین مداربسته برای امنیت خانه

مدرک فنی نصب کولر گازی

مدرک فنی نصب کولر گازی

دیدگاه ها
2 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
رامین

عالی بود

مشاور آموزشی
مدیر
پاسخ  رامین

درود …..سپاس از لطف شما ….پاینده باشید