ثبت نام

چگونه یک آرایشگر مردانه ماهر و حرفه ای شویم؟

بهترین آموزشگاه آرایشگری مردانه

برای آنکه یک آرایشگر مردانه  ماهر شویم می بایست یکی از سه روش زیر را انتخاب نمائیم.

  1. شاگردی کردن در مغازه آرایشگری  می باشد که این یادگیری بسیار طولانی مدت  می باشد و برای کسانی که می خواهند سریع وارد بازار کارآرایشگری شوند مناسب نیست  و این سبک یادگیری  بیشتر در سالیان قبل مرسوم بود است.
  2. تحصیل در هنرستانهای کاردانش آموزش و پرورش در رشته پیرایش و ترمیم موی مردانه به مدت 3 سال در دوره متوسطه دوم و یا ادامه تحصیل در دانشگاههای معتبر در رشته پیرایشگری مردانه ویا گریمور سینمائی که 4 سال طول می کشد.
  3. شرکت در دوره های مراکز دولتی و آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای  آزاد که به صورت تخصصی در حرفه پیرایشگری مردانه مشغول به آموزش کارآموزان می باشد ( که یکی از مراکز مجهز که به صورت تخصصی در امر آموزش آرایشگری مردانه مشغول به آموزش می باشد مجتمع فنی و حرفه ای دارالفنون ری  می باشد(darr.ir)

چنانچه قصد شرکت در دوره های آموزش حرفه ای آرایشگری مردانه روی نام دوره کلیک کنید.

در انتخاب آموزشگاه  آرایشگری مردانه به چه نکاتی مهمی باید توجه کنیم؟

البته انتخاب دوره های آموزش آرایشگری مردانه نباید صرفا بر اساس قیمت باشد بلکه جزئیات زیاد دیگری هم باید موردتوجه باشد. از نکاتی مثل  به روز بودن تجهیزات  ، تجربه و سابقه استادان، سرفصل های ارائه شده، تعداد افراد حاضر در هر کلاس، به روز بودن آموزش ها و… که بگذریم، کیفیت دوره های عملی و به خصوص “امکانات و تجهیزات آموزشگاه ها” بسیار حائز اهمیت است. به طور مثال ممکن است دوره ای ارزان باشد یا حتی مثل برخی دوره های دولتی، رایگان باشد- اما شما در طول دوره نتوانید آموخته های خود را به خوبی تمرین کنید و یا نمی تواند نیاز شما را برای ورود به بازار کار مرتفع سازد.

طول دوره آموزش  آرایشگری مردانه درج 2 و 1:

مدت دوره آموزش آرایشگری مردانه با توجه به مدت ساعات برگزاری دوره و شیفت آموزشی (شیفت صبح، ظهر، بعدالظهر، غروب) و کلاسها (خصوصی، نیمه خصوصی، گروهی)  بین یک تا سه ماه برنامه ریزی و اجرا می شود.

حداقل مدرک تحصيلی جهت آموزش آرایشگری مردانه :

جهت شرکت در دوره آموزش آرایشگری مردانه  حداقل مدرک تحصلی پایان سوم راهنمايي (پایان دوره متوسطه اول نهم)  توصیه می شود و کسانی که تحصیلات کمتری دارند در صورت  داشتن توانائی ، تجربه، علاقه ، استعداد و رغبت  می توانند در این دوره شرکت کنند.

اعتبار مدارک فنی و حرفه ای:

افرادی که پس از گذراندن فرآیند تعریف شده در سازمان فنی و حرفه‌‎ای موفق به اخذ مدرک آرایشگری مردانه شوند با توجه به بین المللی بودن این مدرک می‌توانند در تمامی کشورهایی (186 کشور) که عضو سازمان جهانی کار (ILO) هستند، مشغول کار شوند و این گواهینامه بین‌المللی در همه این کشورها اعتبار دارد. لیست کشورهای عضو سازمان جهانی کار را در این لینک ILO مشاهده نمایید.

جهت اطلاع از وضعیت سایر مدارک مورد پذیرش کشورهای پیمان ILO از مقاله ما در مورد مدرک بین المللی بازدید کنید.

وضعیت بازارکار شغل آرایشگری  در جهان :

میزان درآمد آرایشگرها در برخی از کشورهای جهان عبارتند از :

  • آمریکا: متوسط درآمد این شغل ساعتی 10.82 دلار (برای همه مشاغل ساعتی 16.27 دلار) در سال 2010 و مطابق با آخرین آمارها در اسل 2013، درآمد سالانه آرایشگران 23.150 دلار بوده است.
  • استرالیا: متوسط درآمد سالانه این شغل 31.200 دلار (قبل از کسر مالیات) می باشد.
  • انگلستان: متوسط درآمد سالانه این شغل برای افراد آموزش دیده بین 21.500 تا30.500  دلار و برای افراد بسیار متخصص بسته به نوع کار و محل سالن خود46.000  دلار یا بیشتر می باشد.

ضمناً اگر قصد کاریابی بین المللی را دارید، احتمالاً مطلب “بهترین مدرک بین المللی برای مهاجرت” برای شما مفید خواهد بود.

فرصتهای شغلی، بازار کار و وضعیت استخدام:

کار آموزان می توانند پس از گذراندن این دوره:

  • با دریافت گواهینامه ی  مهارت  فنی و حرفه ای  و مراجعه به اتحادیه مربوطه جواز کسب دریافت کرده و سالن آرایشگری تاسیس کند
  • در کارخانجات، ادارات، شرکتها و مراکز نظامی، انتظامی به عنوان رسته شغلی آرایشگری مردانه به شغل آرایشگری  مشغول به کار شود.
  • در آرایشگاههای مختلف مشغول به کار شود
  • اگر سرمایه کافی ندارند با چند آرایشگر دیگر به صورت مشترک می توانید آرایشگاه تاسیس کنید
  • اجاره کردن صندلی در سالنهای آرایشگری
  • با اخذ جواز کسب، فروشگاه لوازم آرایشگری تاسیس کنید

میزان درآمد شغل آرایشگر مردانه چقدر است؟

فرض کنیم آرایشگری درآرایشگاه خود در طول روز نهایتا 8 ساعت کارکند و به طور متوسط دو موی سر اصلاح کند، بنابراین در طول روز می تواند  16 موی سر اصلاح کند که اگر تعرفه اصلاح را طبق نرخ اتحادیه  سال 1401(اصلاح مو بدون شستشو 50000 تومان) در نظر بگیریم، روزانه 900 هزار تومان درآمد برای هر صندلی خواهیم داشت که با در نظرگیری 26 روز مفید کاری در ماه،23.5 میلیون تومان درآمد حاصل خواهد شد.

حال صاحب آرایشگاه باید هزینه های آرایشگاه را از درآمد خود پرداخت کند؛ هزینه هایی از قبیل انرژی، اجاره بها، مالیات ، بیمه  … که چیزی در حدود  دو میلیون دویست هزار تومان خواهد بود. بنابراین صاحب آرایشگاه حدودا 16 میلیون تومان درآمد ماهیانه خواهد داشت .

جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید مطلب میزان درامد آرایشگری مردانه را مطالعه کنید.

اگر آرایشگر مردانه  بخواهد درآمد بیشتری کسب کند، چه کاری باید انجام دهد؟

  • می بایست در آرایشگاه خود صندلی اضافه کرده و صندلی ها را به آرایشگرهای دیگر اجاره دهد (معمولا 60 درصد از درآمد صندلی به صاحب آرایشگاه و 40 درصد به آرایشگر مربوطه پرداخت می شود و در صورت حرفه ای بودن آرایشگر درصد توافق معمولا «پنجاه – پنجاه» می باشد).
  • ارائه خدمات جانبی برای دامادها و رنگ مو و گذاشتن انواع ماسک های تقویتی که با نرخ توافقی ارائه می شوند می تواند درآمد آرایشگاه را به شدت افزایش دهد

سرمایه مورد نیاز برای احداث مغازه آرایشگری مردانه چقدر است؟

برای تاسیس و احداث مغازه آرایشگری مردانه نیاز به 2 سرمایه گذاری ملکی و سرمایه گذاری تجهیزاتی می باشد.

  • در سرمایه گذاری ملکی ما می توانیم با رهن مغازه که در شهرهای کوچک که از 12 میلیون تومان شروع و در شهرهای بزرگ مثل تهران تا 90 میلیون تومان ادامه دارد (که هر فردی با توجه به توان مالی خود منطقه ای را جهت تاسیس مغازه موتورسازی انتخاب می کند .(در صورتی که فرد پول زیادی جهت رهن مغازه ندارد می تواند مبلغ رهن را به اجاره تبدیل کند)
  • مهمترین سرمایه گذاری جهت ایجاد و خرید تجهیزاتی عبارتند  از  دکور( حداقل 2 میلیون تومان) ، صندلی آرایشگری (معمولی یا برقی )، ماشین اصلاح ، ماشین خط زن، سشوار، سرشوی، آبگرکن(گازی یا برقی)، اتو مو، دستگاه بخور صورت، انواع شانه، انواع برس، انواع قیچی (ساده ، پیتاژ)، روپوش، پیشبند، موپران، حوله یکبار مصرف، (خمیر ، فرچه و کاسه) ریش تراشی، چراغ الکلی،  آبپاش، دسته تیغ، فن تهویه، جعبه کمکهای اولیه، مواد ضدعفونی کنند، شامپو، پنبه الکلی، الکل ،صندلی انتظار، میز کوچک،کولر، بخاری (تلویزیون، یخچال به صورت اختیاری) که حدودا بین 10 تا 15 میلیون تومان سرمایه جهت خرید تجهیزات سالن آرایشگری معمولی سرمایه نیاز  میباشد.

نقاط ضعف كاری: نداشتن دید بلند مدت و عدم تشخیص فرصتها، دشواری در تصمیم گیری صحیح در برخی موارد، عدم علاقه به مقررات و قوانین شدید، بی حوصله شدن سریع، بی علاقگی در سازمان دهی و آمادگی قبلی در کارها، عدم علاقه به نظریه های پیچیده و ذهنی، عدم توجه به احساسات دیگران ، دشواری در انجام كارها در موعد مقرر

مزاياي گواهينامه سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور چیست؟

ضوابط احتساب دوره هاي آموزش فني و حرفه اي به جاي سوابق تجربي در طبقه بندي مشاغل: در اجراي تبصره ماده 10 آئين نامه ايجاد مراكز كارآموزي و جوار كارگاه و بين كارگاهي موضوع تبصره 2 ماده 110 قانون كار جمهوري اسلامي ايران مصوب( 27/10/71) هيئت محترم وزيران و آئين نامه اجرايي تبصره 1 ماده 49 قانون مذكور(12/2/71) و بر اساس بخشنامه 4660/ ن تاريخ 24/2/73 معاونت نظارت بر روابط كار وزارت كار وامور اجتماعي، ضوابط جايگزيني و احتساب دوره هاي آموزش فني و حرفه اي به جاي تجربه شغلي (سوابق كار)، در طرح هاي طبقه بندي مشاغل كارگاه هاي مشمول قانون كار به شرح ذيل مي باشد:

    1. طي دوره آموزشي مهارت درجه 1، معادل 6 سال تجربه
    2. طي دوره آموزشي مهارت درجه 2، معادل 4 سال تجربه
    3. طي دوره آموزشي مراكز جوار و ضمن كار، آموزش ارتقاء مهارت كمتر از 6 ماه، به تناسب مدت دوره، حداكثر 3 سال تجربی
  1. پس از گذراندن دوره مهارت  و دریافت گواهینامه مهارت فنی و حرفه ای کارآموز می تواند  جواز کسب دریافت کند.
  2. پس از گذراندن دوره مهارت  و دریافت گواهینامه مهارت فنی و حرفه ای کارآموز می تواند وام خود اشتغالی آرایشگری مردانه دریافت کند.
  3. پس از گذراندن دوره  و دریافت گواهینامه مهارت فنی و حرفه ای کارآموز می تواند گواهینامه  خود  را ترجمه و بین المللی کند.

جهت شرکت در دوره آرایشگری مردانه روی نام دوره کلیک کنید، ضمناً جهت اطلاع از هزینه های یادگیری این حرفه می‌توانید مطلب هزینه دوره آرایشگری مردانه را مشاهده کنید.

نویسنده مقاله : علیرضا ترکمان پری ( مدیر مجتمع فنی و حرفه ای دارالفنون ری )

نویسنده: مدیریت

مقاله های مشابه
آموزش کوتاه کردن موی مردانه

آموزش کوتاه کردن موی مردانه

آموزش تست و وکیوم کولر گازی

آموزش تست و وکیوم کولر گازی

آموزش تعویض لرزه گیر کولر خودرو

آموزش تعویض لرزه گیر کولر خودرو

آموزش رفع آبریزی کولر گازی

آموزش رفع آبریزی کولر گازی

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *