ثبت نام

شغل باطری سازی؛ آیا باطری سازی کار خوبی است؟

آشنایی با شغل باطری سازی خودرو

یکی از مشاغلی که در حوزه اتومکانیک بسیار پرطرفدار است، شغل باتری سازی می‌باشد. اگر برای شما هم این سوال به وجود آمده است که چگونه می‌توانید وارد این حوزه کاری شوید، لازم است بدانید که وجود مراکز آموزشی فنی و حرفه ای، دیگر جایی برای فکر کردن به این موضوع را نگذاشته است.

یک برقکار خودرو، در وهله اول باید در زمینه کار فنی مرتبط با خودرو علاقه‌مند باشد. اگر شما هم تمایل به کار به عنوان باطری ساز خودرو را دارید، لازم است بدانید که در این جایگاه شغلی باید به نصب، عیب یابی و تعمیر سیستم‌های الکتریکی خودروها بپردازید.

شما میتوانیداز آموزشگاه دارالفنون آموزش مکانیک خودرو و آموزش برق خودرو را ثبت نام کنید .ما در این مطلب قصد داریم با شغل برقکشی خودرو بیشتر آشنا شوید و مزایا و بازار کار آن را مورد بررسی قرار دهیم. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، توصیه می‌کنیم تا انتهای این مقاله همراه باشید.

آشنایی بیشتر با شغل باطری سازی خودرو

همانطور که در بخش قبل اشاره کردیم، یک برقکار خودرو باید علاقه و انگیزه کافی جهت ورود به این حرفه را داشته باشد؛ چرا که در صورت ورود به این کار تمامی ساعات کاری او با سر و کله زدن با خودرو خواهد گذشت.

برای ورود به شغل باطری سازی خودرو می‌توانید در نمایندگی‌های مجاز شرکت‌های خودروسازی و یا در مغازه‌های باطری سازی شاگردی کنید؛ البته این کار بسیار زمانبر می‌باشد. بهتر است بدانید که برای ورود به این شغل و یادگیری اصولی راه‌های دیگری نیز مانند شرکت در دوره‌های مراکز فنی حرفه‌ای وجود دارد.

طی دوره باطری سازی خودرو شما عزیزان در دو بخش تئوری و عملی تمامی اصول و مباحث مرتبط با برق خودرو را یاد می‌گیرید. همچنین بهتر است بدانید که برای درک بهتر و رفع اشکالات شرکت‌کنندگان، بخش عملی دوره در محیط تعمیرگاهی و زیر نظر مستقیم اساتید انجام می‌شود.

آشنایی با شرح وظایف کار باطری سازی

امروزه اتومبیل‌ها در زندگی ما نقش مهم و پررنگی دارند و گاهی اوقات مانند سایر وسایل الکترومکانیکی دچار خرابی می‌شوند، در چنین شرایطی، برای رفع این مشکل همگی ما به افراد متخصص در این زمینه مراجعه خواهیم کرد.

از مهم‌ترین وظایف برقکار خودرو می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • توانایی استفاده از دستگاه‌های کامپیوتری تشخیص عیوب در خودرو‌های جدید
  • توانایی تعمیر و یا جایگزینی بخش‌های خراب
  • بررسی و تست سیم کشی و بخش‌های خودروهای قدیمی با ابزارآلات مناسب
  • بررسی عیوب با استفاده از نمودار مدارهای برق و دفترچه‌های راهنمای خودرو
  • آزمایش و تست سیستم جهت کسب اطمینان از عملکرد صحیح خودرو
شناخت شرح وظایف باتری ساز خودرو
یک باتری ساز خودرو، وظایف مهمی برعهده دارد که باید در انجام آن‌ها دقت داشته باشد.

البته یک برقکار خودرو می‌تواند روی سیستم‌های مختلف الکترونیکی خودرو نیز مانند: سیستم‌های بازدارنده حرکت و دستگاه‌های ردیابی، سیستم صوتی، سیستم تهویه، سیستم‌های تصویری، هشداردهنده و… کار کند.

جهت فعالیت در شغل باتری سازی خودرو باید چه مهارت‌هایی داشته باشید؟

فعالیت در شغل باطری سازی و رسیدن به موفقیت در آن نیازمند مهارت‌هایی می‌باشد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم داشت.

  • داشتن اطلاعات و مهارت فنی خوب در استفاده از ابزارآلات و وسایل الکترونیک
  • توانایی انجام روش‌های کارآمد باتوجه به جزئیات
  • توانایی حل مشکل به ساده‌ترین روش ممکن
  • مهارت درک نقشه های سیم کشی برق خودروها
  • توانایی و مهارت کار فردی یا تیمی در صورت استخدام در تعمیرگاه‌های بزرگ و یا شرکت های خودروسازی
  • دارا بودن مهارت‌های ارتباطی خوب و ارائه خدمات مناسب و باکیفیت
  • کسب اطلاعات در مورد پیشرفت‌های فنی خودروها و اخرین اطلاعات مربوطه

افرادی که در این زمینه تخصص لازم را ندارند، می‌توانند با شرکت در دوره‌های باطری سازی دارالفنون در کم‌ترین زمان ممکن، مهارت لازم را به دست بیاورند. دقت داشته باشید که مجموعه ما پس از گذراندن این دوره مدرک معتبری به شما می‌دهد که نشان دهنده تخصص شما در این زمینه است.

این مدرک برای افرادی که تمایل به مهاجرت دارند نیز بسیار مفید و کاربردی است؛ چرا که در 186 کشور مختلف دارای اعتبار می‌‌‌‌‌‌‌باشد.

بازار کار و درآمد شغل باتری ساز خودرو چگونه است؟

معمولا افراد مختلف پیش از انتخاب تخصص در مورد درآمد و بازارکار شغل مورد نظر خود تحقیق می کنند. پیرو همین امر یکی از سوالاتی که ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد این است که، میزان درآمد کار باطری سازی چقدر است؟

به طور کلی، عوامل مختلفی بر روی درآمد برقکار خودرو موثر است. از مهم‌ترین عوامل موثر بر درآمد برقکش خودرو می‌توان به میزان تخصص و نوع خدمات حرفه‌ای، ساعات فعالیت تعمیرگاه، محل قرار گیری تعمیرگاه و نوع خودروهایی که خدمات را برای آن‌ها ارائه می‌دهید، اشاره داشت. در ادامه توضیحاتی در مورد هر یک از این عوامل ارائه می‌دهیم.

  • میزان تخصص و مهارت برقکار خودرو

یکی از عوامل مهمی که روی درآمد یک باطری ساز تاثیر دارد، میزان مهارت و تخصص او می‌باشد.بدیهی است افرادی که تخصص و مهارت بیشتری در زمینه باتری سازی داشته باشند، قطعا می‌توانند درآمد بیشتری کسب کنند.

  • ساعات فعالیت تعمیرگاه باتری سازی

یکی از مهم‌ترین عوامل موثر بر درآمد نهایی برقکار خودرو، مدت فعالیت آن در تعمیرگاه باتری سازی می‌باشد. هر چقدر تعداد ساعاتی که شما در تعمیرگاه مشغول به کار هستید بیشتر باشد، قطعا در نهایت درآمد بیشتری هم به دست می‌آورید.

اطلاع از جزئیات بازار کار شغل باتری ساز خودرو
میزان درآمد و بازار کار شغل باطری سازی به عوامل مختلفی بستگی دارد.
  • محل قرارگیری تعمیرگاه باتری سازی

از دیگر موارد موثر بر میزان درآمد یک برقکار خودرو می‌توان به محل قرارگیری تعمیرگاه اشاره داشت. طبیعتا تعمیرگاهی که در یک محل پر تردد قرار گرفته است، درآمد بالاتری نسبت به سایر تعمیرگاه‌ها دارد.

  • نوع خودروها

در نهایت باید بدانید که نوع خودرویی که برای آن خدماتی را ارائه می‌دهید، روی میزان درآمد شما تاثیر دارد. به عنوان مثال: خودروهای خارجی، سیستم برقی پیچیده‌ای دارند. به همین دلیل هزینه تعمیرات آن‌ها نسبت به خودروهای معمولی بیشتر می‌باشد.

چه تیپ‌های شخصیتی برای شغل باتری سازی خودرو مناسب هستند؟

به طور کلی برای انتخاب صحیح شغل باید به عوامل و موارد مختلفی همچون شخصیت، علایق، مهارت‌ها، شرایط جامعه و خانواده و… توجه داشته باشید. ویژگی‌ شخصیتی در واقع یکی از مهم‌ترین مواردی است که در انتخاب شغل باید در نظر گرفته شود. البته شناخت شخصیت کمی سخت و پیچیده می‌باشد.

همانطور که می دانید، هر فردی ویژگی‌های مختص به خود را دارد. حتی افرادی که تیپ شخصیتی آن‌ها به نوعی مشابه هم می باشد، در بسیاری از موارد با یکدیگر متفاوت می‌باشند. معمولا تیپ های شخصیتی مختلفی در تمامی مشاغل وجود دارند که بسیار موفق عمل می‌کنند.

ولی طبق تحقیقات صورت گرفته شده، تیپ‌های شخصیتی که برای شغل باتری سازی معرفی می‌شوند معمولا در آن رضایت شغلی بیشتری دارند. بر اساس تست MBTI افرادی با تیپ شخصیتی ISTJ،  ISFJ و ESTP در این شغل می‌توانند موفق عمل کنند.

  • افرادی با تیپ شخصیتی ISTJ به دلیل دقت بالای خود دارای مهارت‌های فنی خوبی می‌باشند.
  • افرادی با تیپ شخصیتی ESTP معمولا از اطلاعات فنی بسیار خوبی برخوردار هستند. به همین دلیل به راحتی می‌توانند با ابزارهای مختلف کار کنند.
  • افرادی با تیپ شخصیتی ISFJ معمولا توجه زیادی به جزئیات دارند. به همین دلیل می‌توانند در اینگونه شغل‌ها موفق عمل کنند.

آموزشگاه دارالفنون طی دوره باتری سازی خودرو چه خدماتی را ارائه می‌دهد؟

یکی از دغدغه‌های همیشگی این آموزشگاه، فراهم کردن شرایطی راحت برای شرکت کنندگان است. در راستای اهمیت همین موضوع، این مجموعه خدماتی را برای ارتقای کیفیت سطح آموزش دوره‎ها در نظر گرفته است که شامل موارد زیر می‌شوند:

  • امکان پرداخت شهریه دوره برق خودرو به صورت اقساطی
  • ارائه مدرک بین المللی باطری سازی خودرو جهت مهاجرت
  • بهره مندی از اساتید متخصص و باتجربه
  • دسترسی آسان به کمک وسایل نقلیه عمومی

شما عزیزان می‌توانید در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در زمینه شغل باطری سازی و آشنایی با شرایط شرکت در دوره برق خودرو با شماره تماس درج شده در صفحه وب سایت تماس گرفته و از مشاوره رایگان با کارشناسان ما بهره‌مند شوید.

نویسنده: علیرضا ترکمان

مقاله های مشابه
آموزش کراتینه موی مردانه

آموزش کراتینه موی مردانه

پاکسازی پوست

پاکسازی پوست

آموزش کوتاه کردن موی مردانه

آموزش کوتاه کردن موی مردانه

آموزش تست و وکیوم کولر گازی

آموزش تست و وکیوم کولر گازی

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *