ثبت نام

تنظیم دلکو در خودروهای کاربراتوری

تعمیر خودرو

برای تنظیم دلکو در خودروهای کاربراتوری نگهدارنده را کمی شل میکنیم تا دلکو بچرخد. درحالت روشن موتور, دلکو را کمی به یک سمت میچرخانیم تا موتور باصطلاح راحت تر کارکند و یه کم دورش بالا رود….

این حالت رو بهش ادوانس میگویند و در این حالت موتور ریپ میزند. برعکس این حالت ریتارد هست و موتور دراین حالت انگار ریپ میزند. پس از پیدا کردن ادوانس، دلکورا بسمت ریتارد میگردانیم تا موتور دورش کمتر شود و ریپ نزند.

– توجه کنید همینقدر که ریپ نزند کافی است. دراین حالت خروجی اگزوز صاف میشود و خبری از تپ تپ نیست و دلکو درهمینجا تنظیم است. سپس مقداری گازبه موتور بدهید تا ازنداشتن ریپ و لرزش در دوربالاتر مطمئن شوید. اگر ریپ داشت مقداری بسمت ریتارد بچرخانید و پیچش را سفت کنید.

تنظیم دلکو در خودروهای کاربراتوری

وقتی ماشین جوش آورد چرا نباید موتور را خاموش کرد؟ و در صورت عدم انجام, چه آسیبی و به کجای موتور, وارد میشود؟

وقتی ماشین جوش میاورد، چون رینگها خیلی داغ هستند اگرخاموش کنید، رینگها و پیستون دریک قسمت از سیلندر ثابت قرارمیگیرند و نمیتوانید حرارتشان را به جداره سیلندر انتقال بدهند.

درنتیجه رینگها به شیار داخل پیستون چسبیده و دراصطلاح میگویند موتور جام (قفل )کرده. پس اول قبل از خاموش کردن موتور و رادیاتور را با آب خنک کنید و زمانیکه آمپر آب به سمت وسط برگشت، سپس موتور را خاموش کنید.

تنظیم دلکو و جوش آوردن ماشین

نکته

در صورتیکه آب در دسترس نداشتید و به دلیل حرارت زیاد که منجر به آتش سوزی موتور میشود، آنرا خاموش کنید. حتما بطور میانگین در هر یک دقیقه، یک نیش استارت جهت حرکت پیستون ها بزنید و مراقب باشید موتور روشن نشود، تا دمای موتور پایین بیاید.

نویسنده: مدیریت

مقاله های مشابه
پاکسازی پوست

پاکسازی پوست

آموزش کوتاه کردن موی مردانه

آموزش کوتاه کردن موی مردانه

آموزش تست و وکیوم کولر گازی

آموزش تست و وکیوم کولر گازی

آموزش تعویض لرزه گیر کولر خودرو

آموزش تعویض لرزه گیر کولر خودرو

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 دیدگاه مردمی در “تنظیم دلکو در خودروهای کاربراتوری”
amir

دمت گرم کارم راه افتاد. الان ماشین خدا شد. همه پیج ها کلی مطلب چرت و پرت می ذارن از تاریخچه ماشین دلکو دار میگن تا برادران ویلبر رایت کوچترین اشاره دقیقی به تنظیم کردن نمی کنن. دیوسا شما که از ریتارد و آوانس میگید خو نمود عینی ش رو هم بگید بدونیم یعنی چی. لاشیا من دنبال تنظیم دلکو می گردم چکار صنعت خودرو در سال گوز دارم. الان با این مطلب کوتاه و به شدت مفید قشنگ متوجه شدم که اگزوز من تاپ تاپ می کنه و ماشین تنظیم نیست. دست زدم به دلکو در حالت روشن دور موتور رفت بالا و پیچ رو بستم دیدم به به ماشین بکسوباد می کنه!

مشاور آموزشی

درود ..موفق باشید